بذرپاش: فضای فعلی ایران بهترین فرصت برای افزایش روابط دو کشور است


بذرپاش: فضای فعلی ایران بهترین فرصت برای افزایش روابط دو کشور است

رئیس دیوان محاسبات با اشاره به پیشینه‌ی تاریخی و تمدنی گسترده‌ای که میان ایران و قرقیزستان وجود دارد، فضای فعلی ایران را بهترین فرصت برای افزایش روابط دو کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دیوان محاسبات کشور، مهرداد بذرپاش در ادامه دیدارهای دوجانبه با رؤسای دیوان محاسبات عضو سازمان اکوسای، پذیرای همتای قرقیزستانی خود بود.

در این دیدار، رئیس کل دیوان محاسبات کشورمان با اشاره به پیشینه‌ی تاریخی و تمدنی گسترده‌ای که میان ایران و قرقیزستان وجود دارد، فضای فعلی ایران را بهترین فرصت برای افزایش روابط و تعاملات ارزیابی کرد.

بذرپاش با تشریح پیشنهاد خود مبنی بر تشکیل سازمان دیوان محاسبات کشورهای اسلامی و موافقت ضمنی برخی کشورهای با این اتفاق بزرگ نظارتی، بر تأسیس این سازمان در سال جاری و با هماهنگی سازمان همکاری‌های اسلامی تاکید کرد.

رئیس کل دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران دو محور ترانزیت و کشاورزی را از مهمترین مسائل اقتصادی دو کشور دانست.

در این دیدار، «احمدوف» رئیس دیوان محاسبات قرقیزستان ضمن ابراز خرسندی از دیدار با بذرپاش، خواستار افزایش تعاملات دوجانبه شد.

وی پیشنهاد امضای تفاهم همکاری مشترک میان دستگاه‌های نظارت مالی دو کشور را مطرح کرد، که با استقبال رئیس دیوان محاسبات کشورمان مواجه شد.

مجمع سازمان اکوسای تا روز جمعه چهارم مردادماه به کار خود ادامه می‌دهد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تست شخصیت شناسی/ در این تصویر چه می بینید؟