چینی‌ها یک حیوان دیگر را هم منقرض کردند؛ هیچ اثری از فیل های دریایی نیست


چینی‌ها یک حیوان دیگر را هم منقرض کردند؛ هیچ اثری از فیل های دریایی نیست

با توجه به جدیدترین تحقیق‌ها، فیل های دریایی یا دوگونگ ها در چین کاملاً منقرض شده‌اند. علت انقراض آن‌ها هم چیز جز اقدامات مخرب چینی‌ها نیست.فیل دریایی یا «دوگونگ» (Dugong) یک پستاندار دریایی است که به مدت صدها سال در آب‌های جنوبی چین به وفور پیدا...

با توجه به جدیدترین تحقیق‌ها، فیل های دریایی یا دوگونگ ها در چین کاملاً منقرض شده‌اند. علت انقراض آن‌ها هم چیز جز اقدامات مخرب چینی‌ها نیست.

فیل دریایی یا «دوگونگ» (Dugong) یک پستاندار دریایی است که به مدت صدها سال در آب‌های جنوبی چین به وفور پیدا می‌شد. با این حال، مطالعه‌های جدید نشان می‌دهند که این حیوان عملاً در چین منقرض شده است.

ناپدیدشدن فیل هایی دریایی در چین از 14 سال قبل

با توجه به تحقیق‌های انجمن جانورشناسی لندن و آکادمی علوم چین، عواملی نظیر ماهی‌گیری، حمله کوسه‌ها و از بین رفتن زیستگاه‌ها به دست انسان باعث شده است که از دهه 70 میلادی به بعد تعداد دوگونگ ها در آب‌های چین به سرعت کاهش پیدا کند.

انقراض فیل های دریایی در چین

از سال 2008 تا به اینجا هیچ اثری از فیل های دریایی در چین به چشم نخورده و بنا به تحقیق‌ها، این اولین باری است که یک پستاندار بزرگ در آب‌های ساحلی چین عملاً منقرض شده است. فیل دریایی را که عمدتاً از علف‌های دریایی تغذیه می‌کند، شورای دولتی چین از سال 1988 در سطح اول حیوان‌های ملی حفاظت‌شده قرار داده است.

زیستگاه‌های دریایی دوگونگ ها را انسان‌ها دائماً دستخوش تغییرهای مخربی کرده‌اند. هرچند چین احیای این نقاط را در دستور کار قرار داده اما این فرآیند زمان زیادی می‌برد و متاسفانه این حیوانات دریایی دیگر زمان کافی ندارند.

انقراض فیل های دریایی در چین

فیل های دریایی را می‌توان در آب‌های ساحلی مناطقی نظیر آفریقای جنوبی، وانواتو و حتی ژاپن پیدا کرد. این پستاندارها به قدری در معرض خطر هستند که اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت هم آن‌ها را جزو حیوانات آسیب‌پذیر بر شمرده است.

پرفسور «سامئول تروی» (Samuel Turvey)، یکی از نویسندگان مطالعه مذکور از موسسه جانورشناسیِ انجمن جانورشناسی لندن اظهار داشته است که انقراض احتمالی فیل های دریایی در چین آسیب‌های زیادی را به طبیعت وارد خواهد کرد.

نبود آن‌ها اثری غیرمستقیم روی عملکرد اکوسیستم خواهد داشت اما همچنین حکم زنگ خطر را دارد – هشداری از اینکه انقراض حیوانات ممکن است قبل از انجام اقدامات حفاظتی تاثیرگذار رخ بدهد.

انقراض فیل های دریایی در چین

مطالعه مربوط به انقراض فیل های دریایی در چین را تیمی متشکل از دانشمندان بین‌المللی انجام داده‌اند. آن‌ها از 66 جامعه ماهی‌گیری در 4 استان چین در امتداد منطقه ساحلی دریای جنوبی چین پرس‌وجو کرده‌اند. نویسندگان می‌گویند که پذیرای شواهد مبنی بر وجود دوگونگ ها در این کشور هستند. ضمناً توصیه کرده‌اند که وضعیت منطقه‌ای این حیوانات دریایی به عنوان «در معرض خطر شدید» یا «احتمالاً منقرض‌شده» در نظر گرفته بشود.

منبع :CNN

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

معرفی نسل جدید از مادربردهای AMD در پلتفرم AM5 با دو تراشه X870E و X870