روسیه ادعای آمریکا درباره جنایات جنگی را رد کرد


روسیه ادعای آمریکا درباره جنایات جنگی را رد کرد

مسکو ضمن رد ادعای واشنگتن درباره نقض حقوق بشر در اوکراین، هدف از آن را بی اعتبار کردن عملیات ویژه نظامی روسیه قلمداد کرد.

سفارت روسیه در آمریکا امروز جمعه ادعای وزارت امور خارجه آمریکا در مورد استفاده از کمپ‌های جداسازی در قلمرو استان دونتسک تحت حاکمیت روسیه را رد کرد.

دپارتمان ویژه وزارت خارجه آمریکا که رویداد‌های جنگ روسیه و اوکراین را رصد می‌کند و ادعا می‌کند بر جنایات جنگی روسیه در اوکراین نظارت دارد، مدعیست که سیستم فیلتراسیون یا جداسازی «زیرساخت و فرآیند فیزیکی است که برای ثبت نام، بازجویی، و بازداشت غیرنظامیان اوکراینی، اسیران جنگی و سایرین در مناطق تحت سلطه روسیه و نیرو‌های نیابتی آن عمل می‌کند و در موارد متعددی حقوق بشر بین المللی را نقض می‌کند.

سفارت روسیه ضمن رد این ادعا اعلام کرد که این گزارش «با هدف بی اعتبار کردن عملیات نظامی ویژه روسیه» است. در ادامه این بیانیه آمده است: «مسکو متعهد به رعایت موازین حقوق بین‌الملل است، به جمعیت غیرنظامی احترام می‌گذارد و به زیرساخت‌های غیرنظامی حمله نمی‌کند».

پیش از این، سفیر اوکراین در ترکیه از آنکارا خواسته بود برای بازگرداندن اسرای جنگی اوکراینی میانجیگری کند. جنگ روسیه و اوکراین از ۲۴ فوریه سال جاری میلادی آغاز شده و در آستانه ورود به هشتمین ماه خود است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ 26 همت بدهی بیمه‌ها