مشکل اختلاط دانش آموزان در خراسان جنوبی رفع شود


مشکل اختلاط دانش آموزان در خراسان جنوبی رفع شود

بیرجند_ مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مشکل اختلاط دانش آموزان در مناطق روستایی استان که منشأ آسیب‌هایی است، باید رفع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی رحیم آبادی عصر جمعه در دیدار وزیر آموزش و پرورش با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: فرصت بسیار استثنایی در دولت سیزدهم برای ارائه خدمات به مردم فراهم شده است.

به گفته وی در مدارس روستایی خراسان جنوبی، مشکل اختلاط دانش آموزان وجود دارد که این موضوع سبب ایجاد آسیب‌هایی می‌شود که به شکل ویژه باید رفع شود.

وی بیان داشت: ضرورت دارد در حوزه مهم وزارت آموزش و پرورش و در ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها و شهرستان‌ها برای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نماینده ولی فقیه منصوب شود.

حجت الاسلام رحیم آبادی اضافه کرد: با حضور روحانیون به عنوان مشاوران مذهبی در مدارس اتفاقات بسیار خوبی افتاده است و انتظار داریم زمینه استخدام آنها فراهم شود.

مدیر اجرایی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی هم در این دیدار گفت: به دلیل کوتاهی‌های که در گذشته شده است، کمبودهای در حوزه آموزش و پرورش وجود دارد که در دولت مردمی سیزدهم باید جبران شود.

خسروی با بیان این که پراکندگی فراوانی از نظر جمعیتی در استان وجود داد، تصریح کرد: برای رفع کمبود مشکل نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان باید چاره اندیشی شود.

به گفته وی برای ایاب و ذهاب دانش آموزان روستایی با سرویس هم باید اعتباری اختصاص یابد. همچنین برای ساخت نماز خانه در مدارس استان نیز باید اعتباری تخصیص پیدا کند.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی هم در این دیدار گفت: طرح رتبه بندی فرهنگیان با همکاری دولت سیزدهم در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و آئین نامه آن هم در دولت تدوین شده است که اشکالات آن باید بر طرف شود تا زمینه اجرای آن با کمک دولت و مجلس فراهم شود.

نخعی هم با اشاره به این که طرح ساماندهی نیروی‌های انسانی در مجلس در حال بررسی است، تصریح کرد: در این قالب مشکلات نیروهای خرید خدمت و نهضتی هم بررسی و مرتفع خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید