1240 قلم دارو مشمول طرح دارویار هستند


1240 قلم دارو مشمول طرح دارویار هستند

ساری- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: با اجرای طرح دارویار هزار و ۲۴۰ قلم دارو تحت پوشش های حمایتی قرار گرفتند.

ابراهیم صالحی فر در گفتگو با خبرنگار مهر با عنوان این که داروخانه صرفاً محلی برای خرید دارو، نیست، افزود: دانش و اطلاعات خوبی در زمینه داروها، عوارض و تداخل آن در بین فعالان داروخانه‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به ظرفیت موجود در داروخانه و بین همکاران داروساز گفت: برخی از داروها نیازمند نسخه پزشک نیستند و همکاران می‌توانند مشاوره‌هایی برای بیماران داشته باشند.

صالحی فر درباره وضعیت تهیه دارو برای بیماران خاص گفت: تعدادی از اقلام دارو به تعداد ۷۰ تا ۸۰ قلم کمبود هستیم اما با اجرای طرح دارویار هزار و ۲۴۰ قلم داروی تولید داخل مشمول این طرح شدند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: با اجرای طرح دارویار نیاز به ارز برای تولید دارو مرتفع شده است و مابه تفاوت قیمت دارو ناشی از افزایش قیمت توسط بیمه‌ها پرداخت می‌شود.

وی با اظهار اینکه مشکل کمبود در برخی اقلام دارویی به صورت مقطعی است، افزود: مسئله کمبود داروها تاکنون خللی ایجاد نکرده و همواره داروها در دست تأمین است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

رصدخانه آماتوری آلاشت