پرداخت 367 میلیارد تسهیلات به طرح‌های اشتغالزای روستایی لرستان


پرداخت 367 میلیارد تسهیلات به طرح‌های اشتغالزای روستایی لرستان

خرم‌آباد- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۳۶۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات به طرح‌های اشتغالزای روستایی این استان پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی جهانی امروز شنبه در گفت و گو با رسانه‌ها با تاکید بر ثبت اشتغال افراد توسط دستگاه‌های اجرایی لرستان در سامانه رصد اظهار داشت: در سال جاری با همکاری ۳۰ دستگاه اجرایی، نهاد و بنیادها هشت هزار و ۲۵۲ فرصت شغلی جدید در سامانه رصد به ثبت رسیده است.

وی در ادامه افزود: در قالب طرح کارورزی و به کارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی در واحدهای اقتصادی، برای ۲۸ واحد پذیرنده تعداد ۲۰۸ فارغ التحصیل دانشگاهی به کارگیری و در بخش معافیت‌های بیمه‌ای ۱۱۳ کارفرما شامل مشوق‌های بیمه در استان شدند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان به عملکرد پرداخت تسهیلات به طرح‌های مشاغل خانگی و خرد اشاره کرد و گفت: در یک ساله دولت سیزدهم تاکنون به ۹۶۲ طرح مستقل و پشیبان ۶۳ میلیارد و ۴۸۵ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت پرداخت شده که با بهره برداری این مشاغل زمینه ایجاد دو هزار و ۸۹۹ فرصت شغلی در استان فراهم خواهد شد.

جهانی با بیان اینکه تمام تسهیلات تخصیص یافته به استان از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است، اظهار داشت: این اداره کل به عنوان دبیرخانه رسته‌های مربوط به بهداشت، ورزش، فرهنگ و هنر و زنجیره ارزش انتخاب شده که با همکاری نهادها، دستگاه‌های اجرایی، بانک توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید استان بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی و پس از تأیید توسط شورای برنامه ریزی تعداد ۵۵۴ طرح اقتصادی با ۱۵۰ میلیارد تومان با اشتغال و پیش بینی هزار فرصت شغلی به این دو بانک معرفی شدند که تاکنون مبلغ ۴۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و اشتغال ۱۸۷ نفر به ۸۰ طرح اقتصادی پرداخت شده است.

وی توجه به مناطق روستایی و توسعه آنها را ضروری عنوان کرد و گفت: از محل اعتبارات اشتغال روستایی تاکنون ۳۶۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای کاهش نرخ بیکاری در این مناطق به ویژه جوانان تحصیل کرده و افزایش تولید به هزار و ۴۳۴ طرح اقتصادی توسط بانک‌های عامل استان پرداخت شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

کلاهبرداری با جعل قولنامه در خرم‌آباد