بیمارستان صحرایی در سلسله ایجاد شد


بیمارستان صحرایی در سلسله ایجاد شد

خرم‌آباد - ایرنا - سرپرست شبکه بهداشت و درمان سلسله گفت: با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا و نبود فضای کافی برای بستری بیماران جدید با همکاری هلال احمر شهرستان بیمارستان صحرایی ایجاد شد.

دکتر کرم حسین حسنوند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به شرایط فوق حاد سلسله و تکمیل ظرفیت تخت های بیمارستانی در این شهرستان و نبود ظرفیت جهت بستری بیماران جدید، اظهار داشت: روز گذشته با همکاری جمعیت هلال احمر شهرستان، برای اولین بار بیمارستان سریع استقرار(RHF) را در سلسله برپا کردیم.

وی با اشاره به اینکه تمام بخش های مختلف بیمارستان به بیماران کرونایی اختصاص یافته است، افزود: تعداد تخت های بیمارستان از ۵۰ به ۹۰ تخت افزایش یافته و روزانه ۱۲۰ بیمار کرونایی نیز به صورت سرپایی با مراجعه به بیمارستان دز داروهای خود را دریافت و به منزل مراجعه می کنند.

دکتر حسنوند با اشاره به بیمارستان صحرایی ایجاد شده در پارکینگ و محوطه بیمارستان، تصریح کرد: این بیمارستان در زمینی به مساحت ۲۰۰ متر مربع با ظرفیت ۱۶ تخت بیمارستانی در محوطه بیمارستان برپا شده که در صورت نیاز امکان افزایش تخت ها به ۵۰ تخت وجود ‌نیز دارد.

وی ادامه داد:‌ همچنین تعداد ۲۶ تخت نیز در پارکینگ سرپوشیده بیمارستان مستقر کرده ایم.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان سلسله بیان کرد: مجهز بودن بیمارستان به امکانات اولیه و قابلیت نصب کلیه دستگاه های بیمارستانی و سیستم های گرمایشی و سرمایشی از ویژگی های این بیمارستان است که ۱۰۰ داوطلب و امدادگر آموزش دیده جمعیت هلال احمر هم آماده و پای کار برای کمک به کادر درمان شهرستان در این زمینه هستند.

وی با اشاره به انجام روزانه ۲۰۰ مورد سی تی اسکن ریه در بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان، عنوان کرد: با توجه به تکمیل بودن تخت های آی سی یو از دانشگاه علوم پزشکی استان تقاضای راه اندازی یک بخش جدید آی سی یو کرده ایم که با استقرار بیمارستان RDH هلال احمر و انتقال بیماران سرپایی، این امکان فراهم خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سلسله در وضعیت قرمز قرار دارد و طی یک هفته گذشته ۲ بیمار کرونایی در این شهرستان فوت کرده است.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟