2000 دانش‌آموز اتباع در مدارس استان بوشهر ثبت‌نام می‌کنند


2000 دانش‌آموز اتباع در مدارس استان بوشهر ثبت‌نام می‌کنند

بوشهر- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: پیش‌بینی می‌شود دو هزار دانش‌آموز اتباع در مدارس استان بوشهر ثبت‌نام کنند

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین مهران‌پور صبح یکشنبه در نشست اعضای شورای سیاست گذاری، نظارت و کیفیت بخشی فعالیت‌های معاونت آموزش ابتدایی اظهار داشت: با هدف کاهش نرخ تکرار پایه و ترک تحصیل در پایه اول و ششم، کارگاه‌های آموزشی برای آموزگاران پایه اول و ششم در مهر و دی سال جاری برگزار می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: با توجه به نقش مؤثر، نظارتی و راهبردی راهبران آموزشی بر ارتقا کیفیت آموزش در مدارس ابتدایی، در شهریور ماه جاری، دوره آموزشی راهبران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به الزام انتصاب مدیران مدارس ابتدایی بر اساس جنسیت، اظهار کرد: در دوره اول ابتدایی از آموزگاران خانم برای تدریس و در دوره دوم ابتدایی بر اساس جنسیت، نیروهای آموزشی باید سازماندهی شوند.

مهران‌پور افزود: سازماندهی نیروهای جدید الورود و خرید خدمات در پایه‌های اول و ششم و همچنین بیش از ۲ سرباز معلم در یک مدرسه ممنوع است.

وی یادآور شد: به توجه به تأسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در سطح ملی و تفویض این مسئولیت به معاونت آموزش ابتدایی در سطح استانی، نظارت بر مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی بر عهده‌ی معاونان آموزشی و کارشناسان آموزش شهرستان‌ها و مناطق استان است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر خاطرنشان کرد: با توجه به پیش بینی ثبت نام بیش از دو هزار دانش‌آموز اتباع خارجی برای سال تحصیلی آینده در مدارس ابتدایی استان، آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق زمینه لازم برای تحصیل مهاجران و اتباع فراهم کنند.

مهران‌پور تاکید کرد: برای تسریع در رفع مشکل ثبت نام این گروه از دانش آموزان و صدور کارت حمایت تحصیلی و سایر مدارک هویتی فوریتی، همکاری اداره کل اتباع استانداری ضروری و مهم است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول