شمال استان بوشهر دو برابر مناطق جنوبی بیکار دارد


شمال استان بوشهر دو برابر مناطق جنوبی بیکار دارد

بوشهر- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: نرخ بیکاری در شمال استان بوشهر دو برابر متوسط بیکاری در سطح استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین صبح یکشنبه در آئین آغاز ساخت صنعت فولاد در بندر گناوه اظهار داشت: توسعه تولید و اشتغال را به عنوان یک اولویت مهم در استان بوشهر در دستور کار داریم و شاهد اجرای پروژه‌های بزرگی در این راستا هستیم.

وی با اشاره به اینکه با احتساب نفت، گاز و پتروشیمی استان بوشهر بعد از خوزستان و تهران در زمینه درآمد سرانه‌ای جایگاه سوم کشور را دارد افزود: ۸۰ درصد اقتصاد استان بوشهر به صنعت نفت، گاز و پتروشیمی وابسته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به تحقق شش درصدی از تولید ناخالص داخلی کشور در استان بوشهر افزود: در تولید ناخالص داخلی بدون احتساب نفت، گاز و پتروشیمی با ۴۳ هزار میلیارد تومان جایگاه استان بوشهر ۱۵ کشوری است.

وی با اشاره به عدم توازن سرزمینی به ویژه در شمال استان، گناوه، دیلم، دشتی و تنگستان و دشتستان تاکید کرد: با استقرار صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در جنوب استان، شاهد نرخ بالای بیکاری در دیگر نقاط استان هستیم.

باستین با اشاره به اهمیت استقرار صنایع مادر و پایه در شهرستان‌های شمالی استان بوشهر برای اشتغال‌زایی و افزایش درآمد و معیشت مردم خاطرنشان کرد: توسعه طرح‌های اشتغال‌زایی و تولیدی صنعتی در شمال استان بوشهر در دستور کار است.

وی با اشاره به نرخ بالای بیکاری در مناطق شمالی استان بوشهر افزود: میانگین نرخ بیکاری استان بوشهر ۷.۴ درصد است که این نرخ در شهرستان‌های شمالی استان بوشهر نزدیک به ۱۵ درصد و دو برابر نرخ میانگین استان است.

معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح تولید ورق فولادی آلیاژی در مجتمع فولاد بوشهر واقع در شهرستان گناوه بیان کرد: این صنعت به عنوان هشتمین صنعت بزرگ و مادر در استان بوشهر امروز در گناوه ساخت آن آغاز می‌شود.

وی افزود: این صنعت ضمن اینکه چهار هزار اشتغال‌زایی مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می‌کند می‌تواند در تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد کارگاه‌های کوچک و متوسط نقش داشته باشد چراکه صنعت فولاد به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت‌های دیگر صنایع از جمله خودروسازی، تولید انواع لوازم خانگی و دیگر صنایع فلزی محسوب می‌شود.

وی ارزش آغاز ساخت این صنعت در گناوه را ۱۵ هزار میلیارد تومان دانست و اضافه کرد: امروز با آغاز ساخت صنعت فولاد در گناوه یکی از خاکریزها در جنگ اقتصادی با دشمن فتح می‌شود و روز به روز با اجرا این طرح‌ها بر دشمن غلبه می‌کنیم و پیروز می‌شویم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی