وضعیت آب و زیرساخت‌های آموزشی جم نامناسب است


وضعیت آب و زیرساخت‌های آموزشی جم نامناسب است

بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: وضعیت آب و زیرساخت‌های آموزشی جم نامناسب است که باید با جدیت برای رفع این مشکلات تلاش شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان جم اظهار داشت: شهرستان جم دارای جایگاه بالای فرهنگی، علمی، مبارزات ضد استبدادی و ضد استعماری است.

وی جم را یک منطقه فوق‌العاده از حیث فرهنگی، عمرانی، آموزشی، هنری و تمدن آفرینی دانست و اضافه کرد: مشکلات متعددی از نظر کشاورزی، صنعتی، انرژی فسیلی، منابع انسانی و.... در جم وجود دارد.

امام جمعه بوشهر یکی از مهمترین مشکلات شهرستان جم را موضوع آب دانست و تصریح کرد: مشکلات و آسیب‌های جم باید در یک برنامه ۴ ساله تا سال ۱۴۰۵ با تصویب و تخصیص اعتبارات حل شود.

وی با اشاره به بحران آب شرب و کشاورزی در جم تاکید کرد: حل مشکلات آب شهرستان جم از سوی وزیران نیرو و نفت پیگیری شده و این دو وزیر از تخصیص اعتبارات لازم برای حل مشکلات بحران آب شهرستان جم خبر دادند.

آیت‌الله صفایی بوشهری تکمیل خط انتقال آب در منطقه جم توسط وزیر نیرو دنبال می‌شود و در سفر این هفته به شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر از جمله جم اعتبارات لازم پرداخت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه وزیر نیرو ۲۵ میلیارد تومان برای اجرا طرح آبرسانی به شهرستان جم واریز کرد افزود: امیدواریم با اجرا این طرح‌ها هر چه زودتر مشکل کم آبی شهرستان جم برطرف شود.

صفایی بوشهری مشکل و بحران آب در شهرستان جم را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: شهرستان جم از مناطق پر آب و دارای چشمه‌ها، طرح‌های آبخیزداری و سطح آب زیرزمینی مطلوب بود که به سبب مشکلات گوناگون بحران آب شرب و کشاورزی به شهرستان جم تحمیل شده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر وضعیت جاده‌های مواصلاتی شهرستان جم را نامناسب دانست و افزود: در حوزه آموزش مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم نیاز به ساخت ۲۰ مدرسه جدید و بازسازی ۵۰ کلاس تخریبی است. اگر به حل مشکلات آموزشی توجه نشود تخلف است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)