تقویت روحیه مطالبه گری حوزه و طلاب در راستای مقابله با منکرات


تقویت روحیه مطالبه گری حوزه و طلاب در راستای مقابله با منکرات

قم- دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خواستار مطالبه گری و تحرک بیشتر حوزه و طلاب برای مقابله با منکرات و تقویت امر به معروف شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی در دیدار با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به انتظارات جامعه از حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: مردم از حوزه‌های علمیه و روحانیون، نهی از منکر و اعتراض بیشتر نسبت به مصادیق منکر در عین پیشنهاد و امر به معروف‌های جدی تر و همه جانبه تر انتظار دارند.

این استاد حوزه و دانشگاه، آموزش طلاب و آوردن مباحث امر به معروف و نهی از منکر در متون درسی حوزه را خواستار شد و گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر واجب است، شناخت، آموزش و کسب توانمندی اجرای آن نیز واجب است؛ لذا در تمامی حوزه‌های علمیه، همه طلاب نه تنها روش‌های صحیح و زیبای امر به معروف و نهی از منکر را باید بدانند، بلکه برای دیگر آحاد جامعه می‌بایست مربی باشند و این نیاز دارد تا در متون درسی آنان بخشی به این فرایض مهم اختصاص یابد.

مقابله با آثار تخریبی بعضی از ملبسین حوزوی در فضای مجازی

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر به ساماندهی، انضباط و صیانت فضای مجازی در رابطه با آثار تخریبی بعضی از ملبسین حوزوی در فضای مجازی پرداخت و گفت: صیانت دین مردم در فضای مجازی در مواجهه با تعدادی از منسوبین به حوزه ضروری است؛ عده‌ای بر خلاف مسلمات و سیره علمای بزرگوار، برای جمع کردن مشتری، پایه‌های اعتقادی مردم را متزلزل می‌کنند.

وی با اشاره به مصادیقی از این دست در فضای مجازی تأکید کرد: افرادی که با ظاهر دینی موجب تضعیف دینداری مردم می‌شوند از رسانه‌های غربی برای جامعه به مراتب خطرناک ترند.

طرح عفاف و حجاب ستاد راهگشاست

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با توجه به فرمایش ولی فقیه که نهی از منکر را اعتراض و امر به معروف را همان پیشنهاد معرفی فرمودند، گفت: در مقابل اعتراض جدی و نگرانی شدید جامعه ایمانی در مواجهه با ناهنجاری‌های بی عفتی و بی حجابی در جامعه، ستاد امر به معروف و نهی از منکر طرح جامعی در خصوص عفاف و حجاب تنظیم نموده که راهگشاست.

وی از علما خواست تا در راستای جهاد تبیین و برای معرفی این طرح به ستاد کمک نمایند و گفت: این طرح با نظرخواهی از چند صد نفر از صاحبان اندیشه در حوزه و دانشگاه و دغدغه مندان تدوین و ارتقا یافته است.

هاشمی گلپایگانی با تقدیم نسخه‌ای از طرح تأکید کرد: اعتقاد راسخ داریم که این طرح در صورت اجرای کامل، آسیب‌ها و تهدیدات ناشی از ترویج بی عفتی و بی حجابی در جامعه را حل می‌کند که البته نیاز به راهنمایی و مشارکت جامعه فرهیخته و اندیشمند حوزوی داریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اخبار متناقض درباره سلامتی پادشاه انگلیس/ حال چارلز وخیم است؟