184 هزار کردستانی عضو تعاونی ها هستند/اشتغال زایی 17 هزار نفری


184 هزار کردستانی عضو تعاونی ها هستند/اشتغال زایی 17 هزار نفری

سنندج- مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: در حال حاضر ۱۸۴ هزار نفر از جمعیت استان عضو یک هزار و ۹۳۸ تعاونی هستند و توسعه این عرصه در اولویت دولت سیزدهم است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد پیشکاری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: هفتم تا سیزدهم شهریورماه گرامیداشت هفته تعاون بوده و این عرصه در راستای اشتغال زایی و کارآفرینی در جامعه نقش ویژه ای دارد.

وی افزود: افزایش سهم تعاون در اقتصاد کشور به ۲۵ درصد از جمله اولویت‌هایی است که در راستای سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب توسط دولت پیگیری می‌شود و ما در کردستان این مهم را مدنظر داریم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان خاطرنشان کرد: تشکیل تعاونی یک نهضت ملی، اخلاقی و تربیتی است و بدون شک کارهای گروهی می‌تواند در تمامی عرصه‌ها راهگشا باشد.

پیشکاری افزود: در حال حاضر یک هزار و ۹۳۸ تعاونی در استان داریم که ۱۸۴ هزار نفر از جمعیت استان به عضویت این تعاونی‌ها در آمده اند.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع ۱۸۴ هزار نفری جمعیت اعضای تعاونی‌های استان ۴۴ هزار را بانوان تشکیل می‌دهند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: هم اکنون تعاونی‌های استان برای ۱۷ هزار و ۴۶۰ نفر اشتغال زایی مستقیم کرده اند.

پیشکاری افزود: از هفته تعاون سال گذشته تاکنون ۷ هزار و ۵۷۵ نفر ساعت دوره آموزشی حضوری و ۵ هزار و ۲۱۹ نفر ساعت دوره آموزشی مجازی به اعضای تعاونی‌ها ارائه شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۶۱ شرکت تعاونی با سه هزار و ۱۲۶ نفر به ثبت رسیده و در این راستا حفظ اشتغال و توسعه تعاونی‌ها در اولویت است.

پیشکاری اظهار کرد: در سال گذشته ۲۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به تعاونی‌های زنان سرپرست خانوار و معلولین استان نیز در این مدت صورت گرفته است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه ۵۱ طرح به مبلغ ۱۲۱ میلیارد تومان در کارگروه‌های توسعه استانی و ملی مصوب شده است.

پیشکاری به برنامه‌های هفته تعاون در استان اشاره کرد و گفت: تجلیل از تعاونی‌های برتر، افتتاح ۱۹ تعاونی، رونمایی از خیابان تعاونی در بانه، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کردستان از جمله مهمترین برنامه هاست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست های منشوری و نشستن ناجور شیرین بازیگر نون خ در مکان عمومی !