میانگین بیکاری ایثارگران خراسان جنوبی کمتر از کشور


میانگین بیکاری ایثارگران خراسان جنوبی کمتر از کشور

بیرجند- مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی گفت: میانگین بیکاری ایثارگران در خراسان جنوبی کمتر از کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی عزیزی ظهر دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: اشتغال مهم‌ترین دغدغه کشور و ایثارگران است و نرم بیکاری ایثارگران استان نسبت به کشور کمتر است.

به گفته وی تعهدات اشتغال ایثارگران خراسان سالانه یک و نیم برابر انجام می‌شود و ایثارگران و فرزندان آنها جامعه هدف ما هستند و از سال ۱۳۹۵، ۲۵ درصد اشتغال ایثارگران در هر دستگاه بر اساس نیازهای موجود انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: فرزندان ایثارگران دارای مدرک تحصیلی از طریق شرکت در آزمون و زمینه اشتغال آنهایی که مدرک تحصیلی ندارند، با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و یا به‌کارگیری آنها در بخش خصوصی فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: اقدامات خوبی برای ثبت و ضبط خاطرات شهدای استان تا کنون انجام شده است و در این خصوص از استان‌های دیگر جلوتر هستیم.

حجت الاسلام عزیزی با اعلام اینکه به زودی تولید فیلم سینمایی بلندی درباره یکی از شهدای شاخص خراسان جنوبی آغاز می‌شود، ادامه داد: دیدار و تجلیل از خانواده شهدای کارمند و ایثارگران شاغل در دستگاه‌های اجرایی، عطر افشانی گلزار شهدا و تولید محتوا از جمله برنامه‌های ما در هفته دولت است.

وی گفت: شش هزار و ۳۴۷ نفر از افراد تحت پوشش از بیمه پایه برخوردار شده‌اند و ۳۲۵ کمیسیون غیر حضوری و برای ۲۴۰ نفر از جانبازان هم کمیسیون پزشکی حضوری برگزار شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه امسال حدود سه برابر تسهیلات مسکن ایثارگران افزایش یافته است، همه متقاضیان برای دریافت تسهیلات جذب شده‌اند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


عکس پروفایل پرسپولیسی واسه طرفداران پیروزی