شناسایی بیش از یک هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در اردبیل


شناسایی بیش از یک هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در اردبیل

رکنا: معاون آموزش ابتدایی استان اردبیل از شناسایی یک هزار و ۵۳۸ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در این استان خبر داد.

به گزارش رکنا از اردبیل؛ خدابنده گفت: تاکنون ۷۴۷ نفر از این افراد در طیف‌های ۱۶ گانه شناسایی شده و اقدامات جذب این دانش آموزان جهت ادامه تحصیل در سال تحصیلی پیش رو آغاز شده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین با اشاره به ثبت نام نهایی ۱۲۲ هزار و ۶۴۵ دانش آموز ابتدایی استان اردبیل و تداوم روند ثبت نام تا آخر شهریور ماه می گوید: طی روزهای آینده ثبت نام حدود ۱۰ هزار دانش آموز اول ابتدایی پیش ثبت نام شده استان که در مرحله سنجش بدو ورود به دبستان قرار دارند، نهایی خواهد شد.

وی با پیش‌بینی افزایش آمار ثبت نام دانش‌آموزان ابتدایی در این استان نسبت به سال گذشته گفت: بیش از ۱۲۴ هزار دانش آموز ابتدایی استان اردبیل برای دریافت کتاب در سامانه مربوطه ثبت نام کرده‌اند که کتاب آنها همزمان با شروع سال تحصیلی در بین دانش آموزان توزیع می‌شود.

خدابنده با اشاره به سازماندهی معلمان و کلاس بندی مدارس استان اردبیل برای آغاز سال تحصیلی جدید و تلاش برای پوشش کامل آموزش ابتدایی در همه مناطق جمعیتی استان می گوید: در راستای توسعه عدالت آموزشی و افزایش پوشش تحصیلی در برخی مناطق برای تعداد کم دانش‌آموزان نیز کلاس درس دایر شده است.

وی همچنین از برگزاری کلاس جبرانی برای دانش آموزان ابتدایی در قالب ۳۴۵ پایگاه، یک هزار و ۵۳۰ کلاس درس و برای ۱۶ هزار و ۴۰۶ دانش‌آموز لازم‌التوجه سراسر استان خبر داد و گفت: این کلاس‌های جبرانی از تیر ماه شروع شده و تا نیمه دوم شهریور ماه ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی