انگلیس، فنلاند و سوئد رزمایش مشترک نظامی در شمال فنلاند برگزار می کنند


انگلیس، فنلاند و سوئد رزمایش مشترک نظامی در شمال فنلاند برگزار می کنند

وزارت دفاع فنلاند اعلام کرد: رزمایش بین المللی "چاقوی هوشیاری" با شرکت بریتانیا، فنلاند و سوئد از روز دوشنبه در منطقه شمالی رووانیمی فنلاند آغاز شده و انتظار می رود تا دوم سپتامبر ادامه داشته باشد.

به گزارش اسپوتنیک، ارتش فنلاند در بیانیه ای اعلام کرد: رزمایش میدانی ارتش چاقوی هوشیار که در شمال فنلاند در منطقه رووانیمی و رواجاروی از ۲۹ آگوست تا ۲ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار می‌شود، با مشارکت شرکای بین‌المللی از سوئد و بریتانیا برگزار می‌شود. در مجموع حدود ۸۸۰ سرباز سوئدی و ۸۰ سرباز انگلیسی در این رزمایش شرکت خواهند کرد. فنلاند در طول این تمرینات با حداکثر ۲۰۰ پرسنل و حدود ۱۳۰۰ سرباز وظیفه و ذخیره از نیروهای دفاعی فنلاند حضور خواهد داشت.
به گفته ارتش فنلاند، هدف از این مانورهای نظامی مشترک، تقویت قابلیت همکاری تاکتیکی و فنی و همچنین بهبود توانایی پذیرش سربازان سوئدی در شمال فنلاند است.
تمرینات چاقوی هوشیار بخشی از فعالیت آموزشی نیروهای فنلاند برای تابستان ۲۰۲۲ است.
از ابتدای سال جاری، فنلاند و سوئد در حال حاضر تعدادی مانور نظامی انجام داده‌اند که بریتانیا در آخرین فعالیت‌های آموزشی در ماه ژوئیه به آنها ملحق شده است زیرا این کشورها به دنبال تقویت قابلیت‌های دفاعی خود در بحبوحه عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین هستند.
در ماه مه، هر دو کشور برای عضویت در ناتو درخواست دادند و اکنون در انتظار تصویب پارلمان ۳۰ عضو ناتو هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟