زائران ایرانی در سلامت هستند/ هماهنگی‌های لازم درباره بازگشت زائران انجام شده است


زائران ایرانی در سلامت هستند/ هماهنگی‌های لازم درباره بازگشت زائران انجام شده است

با توجه به ناآرامی‌های بوجود آمده در عراق تمامی مرزهای زمینی ایران و عراق تا اطلاع ثانونی بسته شد، زائران ایرانی در عراق نیز در سلامت هستند و هماهنگی‌های لازم برای بازگشت انجام شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در پی تحولات و نا آرامی‌های روز گذشته عراق، بلافاصله تمامی مرزهای زمینی ایران و عراق تا اطلاع ثانونی بسته شده است.

وزارت کشور ایران نیز از زائران اربعین درخواست کرد تا اطلاع ثانوی از سفر به عراق خودداری کنند، همچنین اعلام شد که مرزهای زمینی و هوایی ایران و عراق تا اطلاع ثانونی بسته شده است.

تاکید وزیر امور خارجه بر ضرورت پیگیری وضع همه زائران ایرانی در عراق

امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه در گفت‌گوی تلفنی با سفیر ایران در عراق آخرین وضعیت سلامت و امنیت زائران ایرانی در کربلا و نجف را جویا شد و ضمن تشکر از تلاش سفارت و سرکنسولگری‌های ایرانی در عراق بر ضرورت پیگیری وضع همه زائران ایرانی در عراق را تاکید کرد.

زائران ایرانی در عراق در صحت و سلامت هستند

سید مجید میر احمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین درپی حوادت بوجود آمده در عراق گفت: در پی ناآرامی در عراق تمامی مرزهای زمینی ایران و عراق بسته شد و زائران ایرانی فعلا و تا اطلاع بعدی از سفر به عراق خودداری کنند.

به گفته رئیس ستاد مرکزی اربعین، جای هیچ گونه نگرانی درباره امنیت زائران حاضر در عراق وجود ندارد.

هماهنگی های لازم درباره بازگشت زائران انجام شده است

حمیدرضا محمدی در گفت‌وگویی درباره وضعیت اعزام زائران به عراق با توجه ناآرامی‌ها در داخل این کشور و همچنین شرایط زائرانی که هم اینک در این کشور به سر می‌برند، گفت: اعزام کاروان‌ها فعلا لغو شده است. زائران ایرانی در عراق نیز در صحت و سلامت هستند و هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

لغو پروازهای بغداد و نجف تا اطلاع بعدی

سید جواد صالحی مدیرکل روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اعلام کرد: فرودگاه بغداد شرایط خاصی پیدا کرده است و پروازها به مقصد این فرودگاه فعلا انجام نمی شود.

گفتنی است، فرودگاه نجف در حال حاضر هیچ پروازی را پذیرش نمی‌کند و زائران مانده در مرز‌های زمینی در مساجد خرمشهر اسکان داده می‌شوند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قتل همبازی توسط دختربچه 10 ساله!