لحظه به لحظه با انتخابات فدراسیون فوتبال/ تاج رئیس فدراسیون شد


لحظه به لحظه با انتخابات فدراسیون فوتبال/ تاج رئیس فدراسیون شد

مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال برگزار و مهدی تاج با اکثریت آرا به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد.

در فاصله کمتر از سه ماه تا برگزاری جام جهانی فوتبال، یکی از حساس‌ترین و البته پرحاشیه‌ترین انتخابات تاریخ فدراسیون فوتبال ایران امروز برگزار خواهد شد تا صاحب داغ‌ترین صندلی ورزش ایران توسط اعضای مجمع انتخاب شود.
مهدی تاج، میرشاد ماجدی و عزیزاله محمدی در حالی به عنوان سه نامزد انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که در ساعات اولیه بامداد امروز، حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال از لغو مجمع انتخاباتی فدراسیون خبر داده بود و علاوه بر قرار دادن این خبر در سایت رسمی فدراسیون فوتبال، در برنامه تلویزیونی فوتبال برتر نیز این موضوع را اعلام کرد، اما سه ساعت بعد، پیرو نشست اضطراری هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال، این تصمیم دبیرکل وتو شد تا انتخابات طبق برنامه برگزار شود.
به نظر می‌رسد هیئت رئیسه فدراسیون با درنظر گرفتن تبعات احتمالی لغو ناگهانی انتخابات که از سوی فیفا و‌ای اف سی فدراسیون را تهدید می‌کرد، تصمیم به برگزاری انتخابات در موعد مقرر قبلی گرفتند.

پوشش زنده خبری

با نشستن اعضای مجمع بر سر صندلی‌های خودشان به نظر می‌رسد تا دقایقی دیگر مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال به صورت رسمی آغاز شود.
احسان اصولی، سخنگوی هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در گفتگو با شبکه خبر گفت: لغو شبانه انتخابات فدراسیون فوتبال با تصمیم شخصی دبیر کل انجام شد در حالی که طبق اساسنامه، او این اجازه را ندارد.
وحید شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال وارد مجمع شده است.
لحظه به لحظه با انتخابات فدراسیون فوتبال/ تاج رئیس فدراسیون شد

قتح الله زاده : هر روز به عقب برمی گردیم

علی فتح‌اله‌زاده، نایب رئیس اول پیشنهادی عزیزاله محمدی در خصوص اتفاقات شب گذشته گفت: برگزاری مجمع پیش‌پاافتاده‌ترین کار ممکن است. هرروز به عقب برمی‌گردیم. طبق تحلیل خودمان وقتی ساعت دوازده شب یک مقام رسمی اعتراضی به کمیته بدوی انتخابات تقدیم می‌کند پیش‌بینی لغو انتخابات را می‌کردیم.

غفاری: پیش بینی انتخابات غیر ممکن نیست

غفاری، رئیس هیات فوتبال استان مرکزی هم با گلایه شدید بابت اتفاقات شب گذشته فدراسیون فوتبال گفت: هیچ‌گونه مستندی برای ما به عنوان اعضای مجمع از سوی دبیرکل فدراسیون فوتبال ارائه نشد. هیچ جلسه‌ی رسمی و غیررسمی روز گذشته در هتل آکادمی برگزار نشد. با این اتفاقات پیش‌بینی نتیجه انتخابات ممکن نیست.

براتی: لغو انتخابات تصمیم شخصی کامرانی فر بود

احمدرضا براتی، عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص اتفاقات شب گذشته گفت: نیاز به تحلیل ندارد. تصمیم شخصی آقای کامرانی‌فر مطلقا بدون هماهنگی با هیات رئیسه و کمیته‌های انتخاباتی بوده و اساسا قابل تحلیل نیست. هیچ مستندی هم ارائه نکردند. آقای کامرانی‌فر هیچ مستند کتبی‌ای برای اظهارات خودشان نداشتند و صحبت‌های شفاهی ایشان هم پراکنده‌گویی بود.
لحظه به لحظه با انتخابات فدراسیون فوتبال/ تاج رئیس فدراسیون شد
حسین باجیوند، رئیس هیات فوتبال استان قزوین، گلایه‌های بسیار شدیدی نسبت به اتفاقات شب گذشته مطرح کرد و گفت شاید این تصمیمات مدیریت شده بوده تا مجمع به حدنصاب دو سوم نرسد تا به هدف‌شان برسند.
مهدی تاج به صورت اتفاقی با تعدادی از اعضای هیات رئیسه مواجه شد و برای دقیقه‌ای در کنار خداداد افشاریان و احسان اصولی نشسته بود که میرشاد ماجدی، سرپرست فدراسیون و عضو هیات رئیسه هم از کنار آن‌ها گذشت.

پولادگر: من هم صبح فهمیدم

پولادگر، معاونت قهرمانی وزارت ورزش در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر این که این اتفاقات شب گذشته فدراسیون به نفع فوتبال است، گفت: نه! قطعا و یقینا بهترین اتفاق بدون درنظر گرفتن نتیجه، برگزاری انتخابات است. او همچنین در مورد اطلاع وزارت از این اتفاقات گفت: من هم صبح فهمیدم!
لحظه به لحظه با انتخابات فدراسیون فوتبال/ تاج رئیس فدراسیون شد

سکوت ماجدی و ورود حاج صفی

میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون و نامزد ریاست فدراسیون در مجمع گفت:من برای رعایت اصولی حرفه ای حرفی نمی زنم تا حقی از نامزدی تضییع نشود.
احسان حاج‌صفی به عنوان کاپیتان تیم ملی فوتبال وارد محل برگزاری مجمع شد.
حسن کامرانی‌فر صورت‌جلسه مجمع را به رای گذاشت که با رای اکثریت تصویب شد.

مدیرعامل استقلال ملاثانی را راه ندادند

سلطان حسینی مدیر عامل باشگاه استقلال ملاثانی در خصوص اینکه به او اجازه حضوردر مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال داده نشده، عنوان کرد: فدراسیون باید پاسخگوی این بی نظمی باشد. خوزستان مهد فوتبال ایران است. فدراسیون چگونه می‌خواهد خودش را جمع و جور کند وقتی اینطور با فوتبال خوزستان برخورد می‌کند؟

وی در مورد اینکه آیا مکتابات لازم را برای حضور در مجمع انجام داده، گفت: بله. اسم من در لیست نیست. ۷۰ روز است با من نامه نگاری می‌کنند. پیام و پَس‌وُرد دادند. دلیلش بی نظمی فدراسیون فوتبال است.

ادعای عجیب یک داور

در اواسط برگزاری مجمع یک فرد که ادعا می‌کرد داور فوتبال است با سر و صدای زیاد وارد مجمع شده و با انتقاد از عباس صوفی، نایب رئیس پیشنهادی اول میرشاد ماجدی مدعی شد فرزند او را برای فوتبال کشته اند! این فرد در ادامه توسط نیروهای حراستی به بیرون هدایت شد.

رئیس کمیته بدوی انتخابات: احراز صلاحیت نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال تا روز آخر باز نبود

علی فلاحتی ، رئیس کمیته بدوی انتخابات در ابتدای سخنرانی خود با زبان عربی به نمایندگان AFC اظهار داشت: با تمام فراز و نشیب ها اکنون اینجا هستیم. از نهادهای نظارتی که نجیبانه کنار و همراه ما بودند تشکر می‌کنم. دنبال این بودند مجمع برگزار شود.

رئیس کمیته بدوی انتخابات فوتبال عنوان کرد: کامرانی فر نجیبانه عمل کرد اما خطاهای استراتژیک هم داشت . موضوع احراز صلاحیت نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال تا روز آخر باز نبود. از مراکز مختلف مشاوره گرفتیم ولی تصمیم‌گیرنده نهایی خودمان بودیم. در نهایت برایمان محرز شد امنیت و منافع ملی زیر سوال نرفته است.

لحظه به لحظه با انتخابات فدراسیون فوتبال/ تاج رئیس فدراسیون شد

حاج صفی : اختلافی با وحید امیری ندارم

احسان حاج صفی کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان که برای انتخابات مجمع به ایران آمده درباره اظهارات ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال که گفته بود وحید امیری به عنوان کاپیتان تیم ملی در مجمع شرکت خواهد کرد گفت: من هیچ اختلافی با وحید امیری ندارم اما بعضی از آقایان شیطونی کردند و این مسائل پیش آمد.

در لحظه‌ای که احسان حاج‌صفی قصد داشت رای خودش را در صندوق بیندازد، غلامرضا شاه‌کرمی از اعضای مجمع خواست تا آرای خودشان را به گونه‌ای در صندوق بیندازند که احراز آن مخفی بماند. (در انتخابات قبلی برگه رای حاج صفی باز شده بود و مشخص شد به آجرلو رای داده)

لحظه به لحظه با انتخابات فدراسیون فوتبال/ تاج رئیس فدراسیون شد

تاخیر یک ساعته آجرلو : من انتخابات را تحریم نکردم

مصطفی آجورلو، مدیرعامل باشگاه استقلال پیش از حضور در مجمع انتخابات گفت: من انتخابات را تحریم نکرده‌ام.
آجورلو در پایان در پاسخ به این سوال که آیا این موضوع صحت دارد که به عده‌ای از اعضای مجمع اجازه ورود داده نشده است، گفت: من ندیدم.
گلاره ناظمی، داور منتخب بانوان کشورمان به دلیل مصدومیت لنگ لنگان به سمت صندوق رای رفت.

آغاز شمارش آرا

رای گیری با حضور ۸۱ عضو مجمع برگزار شد. هدایت یزدی (مدیرعامل نفت مسجد سلیمان) نماینده باشگاه فجر سپاسی، پژمان نوری (مدیرعامل ملوان) کاظم عابدینی (نماینده ویستاتوربین) و رسول جهانداری (نماینده باشگاه شهرداری بندرعباس) ۵ عضو غایب در مجمع هستند.

تاج رئیس فدراسیون فوتبال شد

مهدی تاج با ۵۱ رای به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شد. میرشاد ماجدی ۲۵ رای آورد و عزیزالله محمدی فقط چهار رای آورد.
لحظه به لحظه با انتخابات فدراسیون فوتبال/ تاج رئیس فدراسیون شد
فلاحتی به طور رسمی اعلام کرد که تاج به مدت دو سال به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شد.
مهدی تاج بعد از مسجل شدن پیروزی‌اش در انتخابات به سراغ سایر نامزدها رفت و با آنها روبوسی کرد.
تاج پس از انتخاب به عنوان رئیس فدراسیون گفت: در ابتدا از دو نامزد دیگر تشکر می کنم. امروز وقت گله گذاری نیست و باید با وفاق ملی و همدلی فوتبال را هدایت کنیم.
لحظه به لحظه با انتخابات فدراسیون فوتبال/ تاج رئیس فدراسیون شد
مهدی محمد نبی نایب رئیس اول و منصور قنبرزاده هم نایب رئیس دوم او هستند که انتخاب آنها به رای گذاشته خواهد شد.

عزیز محمدی: پیش بینی این انتخاب را می کردم

عزیز محمدی پس از پایان انتخابات گفت: انتخابات سالم برگزار شد و همان ۵۱ نفری که دوره قبل به تاج رای دادند این بار هم به او رای دادند. من پیش بینی این نتیجه را می‌کردم و مجمع باید تبعات این انتخاب را برعهده بگیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا