سرقت 100 میلیون دلاری جواهرات از یک خودرو / نگهبان مسلح خواب بود!


سرقت 100 میلیون دلاری جواهرات از یک خودرو / نگهبان مسلح خواب بود!

حوادث رکنا: پرونده سرقت بزرگ از خودروی ویژه حمل جواهرات در آمریکا وارد مرحله‌ای تازه شده است

به گزارش رکنا؛ کامیون ویژه حمل جواهرات شرکت برینکس که در ایستگاهی در جنوب کالیفرنیا پارک شده بود همه‌‌چیز داشت؛ طلا، سنگ‌های قیمتی، ساعت‌های رولکس و البته نگهبانی که کاملا خوابیده بود. دزدان که باورشان نمی‌شد با چنین موقعیتی روبه‌رو شوند، به‌راحتی قفل در کامیون را شکستند و 22کیسه پر از جواهر را که گفته می‌شود ارزش آنها بیش از 100میلیون دلار بود به سرقت بردند.

به نقل از واشنگتن‌پست، این سرقت عجیب اواسط تیرماه رخ داد اما جزئیات آن که به‌تازگی منتشر شده، جنجال زیادی در رسانه‌ها به‌پا کرده است. ده‌ها جواهرساز در آمریکا که جواهرات گران‌قیمت خود را برای شرکت در نمایشگاه بین‌المللی جواهرات به سانفرانسیسکو منتقل کرده بودند، پس از پایان نمایشگاه، همه این جواهرات را به شرکت برینکس سپردند تا آنها را به مغازه‌هایشان برگردانند. شرکت برینکس دارای هزاران خودروی ویژه زرهی است که در زمینه حمل‌ونقل کالاهای گران‌قیمت ازجمله شمش‌های طلا و جواهرات فعالیت می‌کند و خودروهای ویژه آن در 100کشور جهان مشغول کارند. غروب 19تیرماه و با پایان کار نمایشگاه بین‌المللی جواهرات، بیش از 70کیسه جواهرات در یکی از کامیون‌های شرکت برینکس در جنوب سانفرانسیسکو بارگیری شد. کامیون در حالی‌ که یک نگهبان کاملا مسلح رانندگی آن را به‌عهده داشت و نگهبان مسلح دیگری نیز کنار او نشسته بود به سمت لس‌آنجلس حرکت کرد. چندساعت بعد کامیون به ایستگاهی در جنوب کالیفرنیا رسید که مخصوص استراحت راننده کامیون‌ها بود. راننده برای خوردن غذا از ماشین پیاده شد و نگهبان دوم همچنان داخل ماشین بود. او اما با رفتن راننده به خوابی عمیق فرو رفت و همین فرصت کافی بود که نقشه سرقتی بزرگ رقم بخورد.

27دقیقه بعد وقتی راننده برگشت متوجه شد که قفل عقب کامیون بریده شده است. او وحشت‌زده خودش را به همکارش که داخل ماشین بود رساند اما او هنوز خواب بود. راننده وی را بیدار کرد و هردو به عقب کامیون رفتند اما از 22کیسه حاوی جواهرات خبری نبود. این در حالی بود که نگهبانی که داخل ماشین خواب بود می‌گفت که اصلا متوجه سروصدا و مسئله‌ای غیرعادی نشده است. با گزارش ماجرا به پلیس، تیمی از مأموران پلیس لس‌آنجلس و همچنین مأموران اف‌بی‌آی راهی محل حادثه شدند. به‌گفته گروهبان مایکل مایلسکی، از دفتر کلانتری لس‌آنجلس، بررسی صحنه سرقت نشان می‌داد که چندین دزد از مکانیسم قفل کامیون عبور کرده‌اند که ظاهرا کار سختی هم نبوده است. فیلم‌هایی مربوط به این حادثه به‌دست آمده اما هنوز ردی از سارقان پیدا نشده است. در این ماجرا 22کیسه پر از جواهرات به سرقت رفته و ما از دزدیدن چندین میلیون دلار حرف می‌زنیم که رقم هنگفتی است.

دعوای حقوقی

حالا و با گذشت کمتر از 2ماه از این سرقت بزرگ، این پرونده ابعاد دیگری هم پیدا کرده است. ماجرا از این قرار است که شرکت برینکس که مسئولیت حمل جواهرات را به‌عهده داشته، در دادگاه مدعی شده که ارزش جواهرات سرقت‌شده حدود 10میلیون دلار است. اما جواهرسازانی که همه جواهراتشان در این ماجرا سرقت شده می‌گویند که ارزش جواهرات بیشتر از 100میلیون دلار است. وکلای شرکت برینکس مدعی هستند براساس اظهارات ثبت‌شده جواهرسازان در هنگام تحویل محموله‌ها به این شرکت، ارزش جواهرات سرقتی حدود 10میلیون دلار است و این شرکت فقط بابت این مبلغ در قبال مالباختگان مسئولیت دارد. حال آنکه جواهرسازان می‌گویند که آنها در هنگام تحویل محموله‌ها به شرکت برینکس، عمدا ارزش جواهرات را پایین اعلام کرده بودند که هزینه بیمه کمتری پرداخت کنند و در حقیقت ارزش جواهرات سرقت‌شده بالغ بر 100میلیون دلار است. در صورت درست‌بودن گفته‌های جواهرسازان، این یکی از بزرگ‌ترین سرقت‌های تاریخ است که تنها به‌دلیل خواب بودن نگهبان صورت گرفته است. آرنولد دوک، رئیس نمایشگاه بین‌المللی جواهرات نیز پس از این سرقت بزرگ گفت: «این یک سرقت کاملا بزرگ است. ما از طلا، الماس، یاقوت، زمرد و انبوهی از ساعت‌های لوکس صحبت می‌کنیم. آنهایی که متضرر شده‌اند همه‌‌چیزشان را از دست داده‌اند. چون همه آنها را برای حضور در نمایشگاه به اینجا منتقل کرده بودند و حالا تقریبا نابود شده‌اند.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !