زیارت با معرفت زائران از جمله مباحث مهم در اربعین است


زیارت با معرفت زائران از جمله مباحث مهم در اربعین است

ایلام-امام جمعه ایلام گفت: زیارت با معرفت زائران از جمله مباحث مهم در اربعین است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار صبح چهارشنبه در دیدار جمعی از نخبگان بسیج ایلام اظهار کرد: انتظاری که از نخبگان استان داریم، متفاوت از سایر اقشار است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بی نظیری در استان ایلام وجود دارد و باید از نقطه نظرات نخبگان استان استفاده شود، تصریح کرد: نخبگان نیز در زمینه توسعه از مدیران مطالبه گر باشند. چرا که نخبگان قبل از مردم باید از مسئولان مطالبه گر باشند.

وی گفت: زیرساخت‌های استان ایلام برای اربعین نیازمند توجه در ایام سال است، هرچند کارهای خوبی شروع شده است.

حجت الاسلام کریمی تبار اضافه کرد: اربعین ظرفیت بزرگی برای استان است، باید با تمام توان برای خدمات رسانی زائران در همه زمینه استفاده شود، امسال به طور جدی به مسئله فرهنگی با همکاری حوزه علمیه، سازمان تبلیغات، اوقاف و سپاه در زمینه اربعین ورود کرده‌ایم.

امام جمعه ایلام عنوان کرد: زیارت با معرفت زائران از جمله مباحث مهم در زمینه اربعین است که باید مورد توجه قرار گیرد، برای نماز اول وقت زائران برنامه ریزی شود، موکب ها در مکانی مستقر شوند که امکان برپایی نماز جماعت وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اربعین فرصت‌هایی را پیش روی توسعه استان قرار داده و نخبگان استان این فرصت‌ها را به مسئولان معرفی کنند، افزود: باید از ظرفیت‌های اربعین برای توسعه کل زیرساخت‌های استان استفاده شود.

حجت الاسلام کریمی تبار عنوان کرد: استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی اربعین جزو کارهایی است که باید نخبگان استان برای این کار پای کار باشند و برنامه و نظر ارائه دهند.

وی گفت: در کنار موکب ها، می‌توان زمینه فروش محصولات بومی و محلی استان را فراهم کرد.

امام جمعه ایلام افزود: صنایع دستی، سوغات و عسل از ظرفیت‌های مهم اقتصادی استان ایلام هستند که در زمان اربعین در قالب نمایشگاه و در کنار موکب ها به زائران عرضه شود.

وی گفت: اگر می‌خواهیم مشکل بیکاری را در استان حل کنیم، باید به سراغ فعالیت‌ها و مشاغل خانگی و توسعه صنایع دستی برویم.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


فیلم| ویدئویی باورنکردنی از یک سگِ پیانیست!