ارتقای ایمنی دستگاه‌های بیهوشی با راهکار محققان کشور


ارتقای ایمنی دستگاه‌های بیهوشی با راهکار محققان کشور

دستگاه بیهوشی یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان‌ علاوه بر آنکه تنفس بیمار را در حین عمل جراحی بررسی می‌کند، ایمنی عمل را ارتقا خواهد داد.

ارتقای ایمنی دستگاه‌های بیهوشی با راهکار محققان کشور

به گزارش ایران اکونومیست، فاطمه نوروزی، عضو هیات مدیره یکی از شرکت‌های دانش بنیان حوزه ساخت تجهیزات پزشکی، ماشین بیهوشی را یکی از دستگاه‌های مورد نیاز برای اتاق‌های عمل دانست و اظهار کرد: عملکرد اصلی ماشین بیهوشی کنترل سیستم تنفس بیمار در حین عمل جراحی و به دنبال آن بیهوشی است.

وی ادامه داد: این دستگاه در حین عمل جراحی، اکسیژن و گازهای بیهوشی مورد نیاز در حین عمل جراحی را به بیمار انتقال می‌دهد و دی اکسید کربن اضافی را خارج می‌کند.

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، نوروزی با تاکید بر اینکه ماشین بیهوشی دستگاهی است که کمک بسزایی به متخصص بیهوشی یا پرستار بیهوشی می‌کند و ایمنی درمان را ارتقا می‌دهد، خاطر نشان کرد: همواره متخصص بیهوشی دوز داروهای بیهوشی را به طور پیوسته به بیمار می‌دهد تا در حین انجام عمل بیمار به هوش نیاید. کنترل چنین وضعیتی امری حیاتی است، بر این اساس این دستگاه را عرضه کردیم.

به گفته وی رایج‌ترین نوع ماشین بیهوشی طراحی شده که در سراسر دنیا توسعه یافته و در حال استفاده است، نزدیک به ۹۰۰ میلیون تومان قیمت دارد؛ اما نمونه‌های داخلی با یک دوم قیمت نمونه خارجی در دسترس است و همان کیفیت و قابلیت‌ها را دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی عروس و داماد از جنسیت بچه شان در جشن عروسی / همه شوکه شدند ! + فیلم