روسیه از ماموریت دائمی آژانس در نیروگاه زاپروژیا استقبال می کند


روسیه از ماموریت دائمی آژانس در نیروگاه زاپروژیا استقبال می کند

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین از بازگشت دائمی کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به نیروگاه اتمی زاپروژیا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین از تصمیم آژانس بین المللی انرژی اتمی برای بازرسی نیروگاه اتمی زاپروژیا استقبال کرد.

«میخائیل اولیانوف» امروز چهارشنبه در پیامی در حساب تلگرامی خود اعلام کرد که روسیه از برنامه‌های «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای تشکیل یک ماموریت دائمی از متخصصان در نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا استقبال می‌کند.

نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین افزود که مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز برنامه های خود را در خصوص حضور دائمی کارشناسان آژانس در نیروگاه زاپروژیا تایید کرد.

این مقام ارشد روسیه یادآور شد که نمایندگان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از توقف یک روزه در کی یف در روز سه‌شنبه، سفر خود به این منطقه از سر گرفته است و نشست های دوجانبه با مقامات اوکراینی در سطوح مختلف برگزار کردند.

اولیانوف همچنین گفت که این مأموریت آژانس به سرپرستی گروسی و همراهی حدود دوازده کارشناس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صورت می گیرد، کارشناسانی که با مسائل پادمانی و ایمنی هسته‌ای سروکار دارند. به گفته اولیانوف همچنین تیم بزرگی از کارکنان امنیتی و لجستیک سازمان ملل، تیم آژانس بین المللی انرژی اتمی را همراهی می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان