درخواست های بین المللی برای توقف درگیری ها در عراق


درخواست های بین المللی برای توقف درگیری ها در عراق

اتحادیه اروپا، سازمان ملل متحد، ترکیه و فرانسه از طرف های عراقی خواستند درگیری ها را متوقف کرده و به دنبال گفت و گو و راه حل باشند.

خبرگزاری شبستان، گروه جهان اسلام: به دنبال کناره گیری صدر ازقدرت و فعالیت های سیاسی و بالا گرفتن تنش ها در عراق، کشورهای فرانسه، ترکیه و سازمان ملل متحد خواستار توقف درگیری ها شدند.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد از همه طرف ‌ها در عراق خواست تا «در یک گفت ‌وگوی مسالمت‌آمیز و فراگیر، بدون تأخیر شرکت کنند» و از ترکیه، فرانسه و اتحادیه اروپا خواست خویشتنداری نشان دهند.

وزارت امور خارجه ترکیه گفت: با توجه به اینکه تحولات بغداد ثبات، وحدت و امنیت عراق را تهدید می کند، نسبت به گسترش خشونت در سراسر عراق ابراز نگرانی کرد.

وزارت امور خارج در این بیانیه از همه طرف ها در عراق خواست تا خویشتن داری کنند و اختلافات را از طریق گفتگو حل کنند.

وزارت خارجه فرانسه نیز در بیانیه ای اعلام کرد که به شدت نسبت به رویدادهای جاری در بغداد و تعدادی از استان های عراق نگران است و از طرف های عراقی خواست حداکثر خویشتنداری را به خرج دهند.

مسعود بارزانی، رهبر حزب دمکرات کردستان نیز به نوبه خود از همه طرف های درگیر در عراق خواست تا «خودداری کنند» و «به زبان سلاح و خشونت متوسل نشوند».

وی بر لزوم اندیشیدن همه طرف‌ها به «راه‌ حل ‌هایی با در نظر گرفتن مصالح عمومی مردم و کشور» تاکید کرد.

اتحادیه اروپا از همه طرف‌ ها در عراق خواست حداکثر خویشتنداری و آرامش را به کار گیرند، پس از آن که بغداد، شامگاه دوشنبه شاهد درگیری ‌ها و ریزش خمپاره‌ ها بود.

اتحادیه اروپا در بیانیه ای بر اهمیت اجتناب همه طرف ها از هرگونه اقدامی که ممکن است منجر به خشونت بیشتر شود، تاکید کرد و بر لزوم احترام به همه قوانین و حفظ یکپارچگی نهادها تاکید کرد.

اتحادیه اروپا همچنین تاکید کرد: همه طرف ‌ها باید برای کاهش تنش‌ها و گفتگوی سیاسی در چارچوب قانون اساسی به عنوان تنها راه حل اختلافات تلاش کنند.

رسانه های محلی عراق گزارش دادند که این درگیری ها منجر به کشته شدن حدود 20 نفر در داخل منطقه سبز در پایتخت بغداد شد.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید