چراغ سبز کابینه پاکستان برای واردات سبزیجات از ایران


چراغ سبز کابینه پاکستان برای واردات سبزیجات از ایران

کابینه دولت پاکستان با مصوبه واردات سبزیجات از جمهوری اسلامی ایران برای کنترل بازار داخلی و رفع بحران افزایش قیمت ناشی از سیل، موافقت و برای تسهیل این امر معافیت مالیاتی چهار ماهه برای بخش خصوصی اعلام کرد.

چراغ سبز کابینه پاکستان برای واردات سبزیجات از ایران

به‌ گزارش روز پنجشنبه ایران اکونومیست از رسانه‌های پاکستانی، وزیر بازرگانی این کشور گفت که اعضای کابینه دولت با طرح واردات گوجه و پیاز از ایران موافقت کردند.

وی افزود که دولت برای بخش خصوصی پاکستان طرح معافیت مالیاتی را تدوین کرده و بخش خصوصی تا ۳۱ دسامبر امسال برای واردات سبزیجات از ایران می تواند از این امتیاز بهره‌مند شود.

«سید نوید قمر» اظهار داشت: سیل ویرانگر در پاکستان به مزارع آسیب جدی وارد کرده و با نابودی محصولات کشاورزی از جمله سبزیجات قیمت این محصولات در بازار داخلی افزایش بی سابقه‌ای داشته و راه حل ما برای کنترل بازار و جلوگیری از بحران مالی، واردات سبزیجات از ایران و افغانستان است.

وی گفت: معافیت مالیاتی برای بخش خصوصی پاکستان ابلاغ شده و این قانون تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ برقرار خواهد ماند و شرکت‌های مذکور قادر به واردات پیاز و گوجه از ایران خواهند بود.

«وحید احمد» رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان میوه و سبزیجات پاکستان سه‌شنبه گذشته طی گفت‌وگو با ایران اکونومیست در اسلام‌آباد گفت: ایران گزینه مهم و سهل برای پاکستان در اوضاع بحرانی مانند سیل است و قادر به رفع نگرانی‌ها در تامین نیاز داخلی به سبزیجات خواهیم بود.

وی که در جلسه وزارت بازرگانی پاکستان با دستورکار تسهیل واردات سبزیجات از ایران حضور داشت، افزود: در وضعیت فعلی پاکستان ماهانه به ۱۵۰ هزار تن پیاز و ۵۰ هزار تن گوجه نیازمند است و ما می توانیم بخش بزرگی از این نیازمندی را طی تجارت با ایران برطرف نماییم.

دولت پاکستان در برآورد اولیه خود اعلام کرده که سیل ویرانگر تاکنون ۱۰ میلیارد دلار به اقتصاد از قبل بیمار این کشور خسارت زده است.

سازمان مدیریت بحران ملی پاکستان در تازه‌ترین آمار خود مرتبط با خسارت‌های مادی و معنوی گفت که دست یکهزار و ۱۹۳ نفر در مناطق مختلف کشور درپی بارندگی‌های شدید و سیل جان خود را از دست دادند.

کارشناسان امور غذایی در پاکستان طی روزهای اخیر با ابراز نگرانی بابت خسارت جدی به بخش کشاورزی اعلام کردند که پیامدهای خطرناک سیل زنگ خطر تشدید فقر و کاهش امنیت ملی غذایی در کشور را به صدا درآورده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی