15 دستگاه اداری مازندران ضعیف هستند/هدفگذاری رشد 7.8درصدی


15 دستگاه اداری مازندران ضعیف هستند/هدفگذاری رشد 7.8درصدی

ساری- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران گفت: در مجموع ارزیابی شاخص های عمومی و اختصاصی،هیچ دستگاه عالی در استان نداشتیم و ۱۵ دستگاه نیز ضعیف هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، فرج الله فتح الله پور صبح پنجشنبه در جشنواره شهید رجایی مردمی بودن، انقلابی بودن، فسادستیزی و سلامت اداری را از جمله شاخصه‌های دولت سیزدهم بیان کرد و گفت: همه دستگاه‌ها و مدیران اجرایی در این راستا باید گام بردارند.

وی با عنوان اینکه تمرکز مدیر انقلابی باید رفع مسائل اساسی باشد، اجتناب از فساد و تبعیض نیز باید خط قرمزی برای نیروی انقلابی باشد، گفت: برای ارزشیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی از یکسری شاخص‌هایی استفاده شده است.

وی با اشاره به ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در هشت شاخص، گفت: شایسته سالاری در انتصاب نیروی انسانی، اجرای و ارزشیابی دوره آموزشی مدیران و کارکنان، ارتقای سلامت اداری دستگاه‌ها، ارائه خدمت به شهروندان توانخواه، استقرار نظام توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز و غیره از جمله شاخص‌ها است.

فتح الله پور دولت الکترونیک و آسیب شناسی و بهبود عملکرد را از دیگر شاخص‌های مهم ذکر کرد و گفت: میزان تحقق اهداف کمی برنامه‌های توسعه و سیاست‌ها و مأموریت‌های مهم دولت از دیگر شاخص‌های ارزشیابی اختصاصی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران تصریح کرد: در نحوه انتخاب دستگاه‌های برتر استانی، شورای راهبری توسعه مدیریت به عنوان ستاد جشنواره شهید رجایی استان فعالیت کرده است و دو دستگاهی که بالاترین امتیاز و رشد را داشته باشند، انتخاب می‌شوند.

وی ادامه داد: انتخاب دستگاه‌های برتر در سفر رئیس جمهوری و انتخاب دستگاه برتر براساس مقتضیات استانی از جمله معیارها بوده است.

وی با اشاره به برنامه رشد اقتصادی ۷.۸ درصدی در استان خواستار تلاش دستگاه‌های اجرایی برای تحقق این هدف شد و گفت: میانگین امتیازات عمومی استان ۵۴۸ از هزار نمره و در حوزه اختصاصی ۸۳۲ نمره کسب کرده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران گفت: ۵۸ دستگاه اجرایی در استان ارزیابی شدند و هیچ دستگاهی در سطح عالی نداشتیم، سطح خوب هفت دستگاه، متوسط ۱۷ و ضعیف نیز ۳۴ دستگاه هستند.

فتح الله پور یادآور شد: در رنکینگ اختصاصی نیز ۳۱ دستگاه استان عالی، ۱۷ دستگاه خوب، چهار دستگاه متوسط و پنج دستگاه در رده ضعیف قرار گرفتند و در مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی هیچ دستگاه عالی نداشتیم، ۲۲ دستگاه خوب، متوسط ۲۱ دستگاه و ۱۵ دستگاه در رنکینگ ضعیف قرار گرفتند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آنچه باید درباره آسم بدانیم/ از باورهای غلط تا راه‌های درمان