توافق پهپادی 555 میلیون دلاری تایوان و آمریکا


توافق پهپادی 555 میلیون دلاری تایوان و آمریکا

تایوان رسما یک قرارداد با آمریکا به ارزش ۵۵۵ میلیون دلار برای خرید چهار فروند پهپاد «ام کیو-۹ بی» معروف به «حافظان دریا» امضا کرد.

توافق پهپادی 555 میلیون دلاری تایوان و آمریکا

به گزارش راهبرد معاصر در حالی که تنش‌های واشنگتن و پکن بر سر تایوان ادامه دارد، مقامات این جزیره با آمریکا قرارداد خرید پهپاد امضا کردند.

وبگاه «تایوان نیوز» خبر داد، تایوان رسما یک قرارداد با آمریکا به ارزش ۵۵۵ میلیون دلار برای خرید چهار فروند پهپاد «ام کیو-۹ بی» معروف به «حافظان دریا» امضا کرد.

«وانگ تینگ-یو» یکی از قانونگذاران عضو حزب حاکم «دموکراتیک مترقی» تایوان در صفحه شخصی خود در فیسبوک خبر داد که مقامات این جزیره رایزنی‌های فشرده با آمریکا درباره خرید تسلیحاتی دارند.

از سوی دیگر، وزارت دفاع تایوان توضیحاتی درباره خرید پهپادی از آمریکا ارائه داد.

طبق اعلام این وزارتخانه، فرماندهی نیروی هوایی تایوان از هیات نظامی آمریکایی برای سفر به این جزیره به منظور امضای توافق رسمی خرید چهار پهپاد «ام کیو-۹ بی» دعوت کرده بود.

توافق تایوان و آمریکا برای خرید پهپاد، ۲۴ آگوست (دوم شهریور ماه) وارد مرحله اجرایی شد و تا پایان سال ۲۰۲۹ این قرارداد به صورت کامل اجرایی خواهد شد. قرار است اولین پهپاد آمریکایی در سال ۲۰۲۵ وارد تایوان شود.

تایوان نیوز در گزارش خود به نقل از مقامات این جزیره نوشت، انتظار می‌رود با بکارگیری پهپادهای ام کیو-۹ بی، «قابلیت‌های نظارت و شناسایی بلندمدت نیروی هوایی در آب‌های اطراف تایوان تا حد زیادی بهبود یابد».

انتشار این خبر در شرایطی انجام شده که روز سه شنبه رسانه‌های آمریکایی خبر دادند که به رغم هشدارهای چین به آمریکا درباره فروش تسلیحات به تایوان، دولت جو بایدن در تدارک برای فروش ۱.۱ میلیارد دلاری سلاح به این جزیره است.

پایگاه خبری «پالتیکو» در این باره به نقل از منابع مطلع گزارش داد، دولت آمریکا از کنگره این کشور خواسته تا قرارداد فروش تسلیحات به تایوان، با ارزش ۱.۱ میلیارد دلار را تصویب کند/.فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا