سونی اکسپریا 5 IV ، پرچم دار جمع و جور ژاپنی با قیمت هزار دلاری معرفی شد


سونی اکسپریا 5 IV ، پرچم دار جمع و جور ژاپنی با قیمت هزار دلاری معرفی شد

سونی امروز یکی از گوشی های پرچمدار جدیدش را معرفی کرد. گوشی سونی اکسپریا IV 5، پرچم دار جمع و جور این شرکت ژاپنی است که با قیمت هزار دلاری روانه بازار می‌شود. سرانجام شرکت سونی، گوشی اکسپریا 5 IV یا اکسپریا ۵ مارک ۴ را معرفی کرد تا سری گوشی‌های...

سونی امروز یکی از گوشی های پرچمدار جدیدش را معرفی کرد. گوشی سونی اکسپریا IV 5، پرچم دار جمع و جور این شرکت ژاپنی است که با قیمت هزار دلاری روانه بازار می‌شود.

سرانجام شرکت سونی، گوشی اکسپریا 5 IV یا اکسپریا ۵ مارک ۴ را معرفی کرد تا سری گوشی‌های سال ۲۰۲۲ خود را به صورت کامل تکمیل کند. این مدل یک پرچمدار جمع و جور است که از مشخصات حرفه‌ای بهره می‌برد و می‌تواند به عنوان قدرتمندترین گوشی کامپکت امسال، شناخته شود. البته طراحی این گوشی همچنان تاریخ‌گذشته است و حاشیه‌های بالایی و پایینی نمایشگر بیش از حد بزرگ هستند.

مشخصات فنی و طراحی گوشی اکسپریا ۵ IV

سونی اکسپریا 5 IV ، پرچم دار جمع و جور ژاپنی با قیمت هزار دلاری معرفی شد

از نظر مشخصات ظاهری،‌ شاهد تفاوت‌های بزرگی با نسل پیش نیستیم و گوشی از نظر اندازه، تقریبا مانند اکسپریا 5 مارک ۳ است. البته این گوشی در مقایسه با نسل قبل، حدود یک میلی‌متر کوتاه‌تر و نازک‌تر شده تا به کام دوست‌داران گوشی‌های جمع‌ و جور، خوش‌تر بیاید. البته وزن این گوشی حدود چهار گرم افزایش داشته است.

نمایشگر پرچم دار جدید سونی

نمایشگر جدید‌ترین گوشی سری اکسپریا ۵ سونی، ۶.۱ اینچ اندازه دارد. این صفحه نمایش از نوع اولد است و از رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۵۲۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند. نرخ نوسازی این نمایشگر ‍‍‍‍۱۲۰ هرتز است و در مقایسه با نسل قبل، نمایشگر حدود ۵۰ درصد روشنایی بیشتری دارد.

باتری اکسپریا 5 IV قدرتمندتر شده است

با وجود کاهش اندازه گوشی، سونی موفق شده ظرفیت باتری این مدل را بیشتر از قبل کند. با توجه به مجهز بودن این گوشی به یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی، ظرفیت باتری رشدی ده درصدی در مقایسه با نسل قبل را داشته است. همچنین به لطف مجهز بودن به سیستم شارژ سریع ۳۰ واتی PD، این گوشی می‌تواند در تنها ۳۰ دقیقه از صفر تا پنجاه درصد شارژ شود. همچنین سونی ضمانت کرده باتری اکسپریا 5 IV می‌تواند تا سه سال سلامت خود را حفظ کند.

سونی اکسپریا 5 IV ، پرچم دار جمع و جور ژاپنی با قیمت هزار دلاری معرفی شد

با این که سونی در بخش باتری عملکرد خوبی داشته اما موارد عجیبی در بخش باتری و شارژ این گوشی وجود دارند. برای مثال نه تنها سونی این گوشی را با آداپتور شارژ عرضه نمی‌کند، بلکه دیگر خبری از کابل شارژ هم در جعبه این گوشی نیست! البته اگر بخواهیم نیمه پر لیوان را ببینیم، برای اولین بار در نسل ۵ گوشی‌های سونی شاهد پشتیبانی از شارژ بی‌سیم هستیم.

دوربین سونی اکسپریا جدید،‌ همچنان قدرتمند

سونی برای کسانی که به دنبال گوشی‌هایی با دوربین‌هایی حرفه‌ای هستند، همیشه یک گزینه قابل اعتماد بوده و حالا در گوشی اکسپریا 5 IV هم از دوربینی قدرتمند استفاده کرده است. دوربین سه‌گانه این گوشی به سه حسگر ۱۲ مگاپیکسلی مجهز شده است. دوربین اولترا واید ۱۶ میلی متری (1/2.5 اینچ)، دوربین واید ۲۴ میلی متری (1/1.7 اینچ) و دوربین تله فوتو ۶۰ میلی متری (1/3.5 اینچ) است. امسال خبری از زوم سه و ۴.۴ برابری نیست و کاربران این گوشی باید به زوم ۲.۵ برابری بسنده کنند.

سونی اکسپریا 5 IV ، پرچم دار جمع و جور ژاپنی با قیمت هزار دلاری معرفی شد

هر سه لنز این گوشی از قابلیت فوکوس خودکار بهره می‌برند و لنزهای واید و تله‌فوتو نیز به قابلیت تثبیت‌کننده اپتیکال مجهز هستند. دیگر نکته قابل توجه درباره دوربین‌ها، پشتیبانی آن‌ها از ضبط ویدئو ۱۲۰ فریم بر ثانیه‌ای است. در کنار این مورد، حالا به لطف قابلیت‌های هوش مصنوعی این گوشی، قابلیت Real-time Eye AF و Real-time Tracking که پیش از این در دوربین‌های حرفه‌ای این شرکت بودند به دوربین اکسپریا 5 IV آمده‌اند.

دوربین سلفی این پرچمدار هم بزرگ‌تر شده است. حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با اندازه ‍‍۱/۲.۹ اینچی که پیش از این در اکسپریا 1 IV هم مشاهده شده بود حالا به این گوشی کامپکت آمده تا خیال کاربران را بابت کیفیت بالای ویدئوها و تصاویر سلفی راحت کند. دوربین سلفی این مدل دارای فوکوس ثابت ۲۴ میلی متری است.

مشخصات فنی Xperia 5 IV

اسنپدراگون ۸ نسل ۱ قلب تپنده پرچم دار کامپکت سونی اکسپریا 5 IV است. در کنار این پردازنده، هشت گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی وجود دارد. با این که سونی حتی کابل شارژ را هم حذف کرده، خوشبختانه همچنان درگاه میکرو اس‌دی را در این گوشی نگه داشته است. همچنین جک ۳.۵ میلی متری هدفون نیز از گوشی حذف نشده است. می‌توان گفت سونی، آخرین تولیدکننده گوشی‌های پرچم‌دار است که جک هدفون و درگاه میکرو اس دی را از گوشی‌های حذف نکرده است.

سونی اکسپریا 5 IV ، پرچم دار جمع و جور ژاپنی با قیمت هزار دلاری معرفی شد

این گوشی به اسپیکرهای استریو مجهز شده که می‌توانند کیفیت فوق‌العاده‌ای داشته باشند. همان طور که از سونی انتظار داشتیم، قابلیت‌های دالبی اتموس، Hi Res Audio، DSEE Ultimate و صدای ۳۶۰ درجه در این گوشی وجود دارند تا اکسپریا 5 IV، به انتخابی مناسب برای ادیوفیل‌ها باشد.

پرچم دار جدید سونی از گواهی ضدآب و گرد و غبار IP68 و گوریلا گلس ویکتوس روی صفحه نمایش و پنل پشتی نیز بهره می‌برد که آن را به گوشی نسبتا جان‌سختی تبدیل می‌کند.

قیمت اکسپریا 5 مارک 4

این گوشی از اواسط ماه سپتامبر در برخی از مناطق جهان روانه بازار خواهد شد و مانند دیگر گوشی‌های سونی، نباید انتظار عرضه گسترده را داشته باشیم. این گوشی ۹۹۹ دلاری در رنگ‌های سبز، مشکی و سفید راهی بازار می‌شود.

منبع :GSM Arena

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری