مهران اربعینی شد/ زائران امسال زودتر آمدند


مهران اربعینی شد/ زائران امسال زودتر آمدند

ایلام-مرز مهران در ۲ هفته به اربعین حسینی مملو از زائر شده است و امسال زائران زودتر خود را به این مرز رسانده اند.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: مرز مهران به عنوان مهمترین و اصلی ترین مرز زمینی کشور برای تردد زوار اربعین شناخته می‌شود، آمارها نشان می‌دهد هر ساله ۶۰ درصد زوار اربعین از این مرز تردد می‌کنند.

امنیت و نزدیکی این مرز به شهرهای مذهبی عراق باعث استقبال زائران از این مرز شده است، این روزها مرز مهران در ۲ هفته به اربعین حسینی مملو از زائر شده است، امسال زائران زودتر خود را به این مرز رسانده‌اند.

هرچند امسال اربعین در فصل گرما برگزار می‌شود و مهران یکی از گرم‌ترین مناطق کشور است که گاهی دمای هوای این شهرستان از ۵۰ درجه هم عبور می‌کند، اما این مسئله هم باعث کاهش حضور زائران نشده است.

تردد بیش از ۲۰ هزار نفر طی روز گذشته از مرز مهران

فرماندار مهران در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی شبانه روز گذشته بیش از ۲۰ هزار نفر از این مرز تردد کرده‌اند.

عیل عباس شفیعی از زوار خواست که سفر خود را به روزهای پایانی موکول نکنند و در صورت امکان در ساعت‌های پایانی روز به مرز مراجعه کنند.

اختصاص ۸ هزار دستگاه اتوبوس برای جابجایی زوار

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام در خصوص جابجایی مسافران نیز بیان کرد: هشت هزار دستگاه اتوبوس برای جابجایی زوار از مرز مهران درنظر گرفته شده است.

مهران اربعینی شد/ زائران امسال زودتر آمدند

سیدزاهدین چشمه خاور افزود: این اتوبوس‌ها در محل پایانه برکت به تناسب حجم زوار حضور خواهد یافت و زوار را به مقاصد مختلف در کشور جابجا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر موقعیت اقتضا کند هر هشت هزار دستگاه وارد مهران می‌شود، گفت: حضور اتوبوس‌ها در مرز بر اساس عرضه و تقاضا است.

توزیع روزانه ۶ هزار پرس غذای گرم بین زائران اربعین در مهران

مدیر حج و زیارت استان ایلام نیز با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای پخت ۱۰۰ هزار پرس غذای گرم در شهرستان مرزی مهران، گفت: روز گذشته به همت آستان قدس رضوی و با هدف خدمت رسانی بهتر به زوار اربعین حسینی، حدود ۶ هزار پرس غذا در بین زوار توزیع شده است.

وی همچنین از فراهم شدن زیرساخت‌هایی برای اسکان ۵۰ هزار زائر به صورت شبانه روزی در حسینیه‌ها، تکایا، مساجد، مدارس و ادارات شهرستان مهران خبر داد و گفت: هم اینک بطور متوسط، شبانه حدود ۲ هزار نفر زائر در این اماکن اسکان داده می‌شوند.

آخرین وضعیت زیرساخت‌ها

معاون عمرانی استانداری ایلام نیز امروز در حاشیه بازدید از تونل اول تازه احداث مسیر ایلام- مهران اظهار کرد: قیر ریزی این تونل انجام شده و در اربعین امسال به صورت اضطراری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

سعید هُژبری، عبور اضطراری از تونل‌های اول و دوم این مسیر را مهم ارزیابی کرد و گفت: استفاده از این تونل‌ها در اوج تردد زوار در ایام اربعین، نقش مهمی در روان‌سازی ترافیک و کاهش تصادفات خواهد داشت.

مهران اربعینی شد/ زائران امسال زودتر آمدند

وی، همچنین در جریان بازدید از پل روگذر و زیرگذر ورودی شهر صالح‌آباد خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام گرفته، تردد زوار از لاین زیرگذر این پل در اربعین امسال ممکن خواهد شد.

تا دوم مهرماه سال جاری خدمات رسانی ادامه دارد

دبیر کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین استان نیز با اشاره به صدور ۱۷۳ پروانه فعالیت موکب‌های ویژه خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی اظهار کرد: کمیته مشارکت‌های مردمی در ستاد اربعین حسینی استان تا دهم شهریور نسبت به صدور مجوز برای متقاضیان پروانه موکب اقدام می‌کند.

علی چراغی پور افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های به عمل آمده از پانزدهم شهریور تا دوم مهرماه سال جاری خدمات رسانی به صورت شبانه روزی در مرز مهران صورت خواهد گرفت.

دبیر کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین استان در ادامه اظهار کرد: در این ایام در کنار موکب ها و مجتمع‌های خدمات رسانی، فعالیت‌های ویژه فرهنگی از قبیل برگزاری نماز جماعت، اجرای برنامه‌های فرهنگی، مذهبی، دینی، قرآنی و همچنین توزیع بسته‌های فرهنگی برای زائران حسینی انجام می‌گیرد.

تعطیلی مرز تجاری مهران از امروز

مدیر کل گمرکات استان ایلام از تعطیلی مرز تجاری مهران از امروز پنجشنبه دهم شهریور ماه تا ۵ مهرماه سال جاری خبر داد.

روح الله غلامی بیان کرد: زمان بندی شروع فعالیت مرز تجاری مهران به پنجم مهرماه و فروکش کردن موج بازگشت زائران موکول شده است.

وی افزود: دیروز آخرین روز از فعالیت تجاری پایانه مرزی مهران بود و از امروز پنجشنبه ۱۰ شهریورماه تعطیل است.

مهران اربعینی شد/ زائران امسال زودتر آمدند

مدیر کل گمرکات استان ایلام اضافه کرد: با توجه به آماده سازی مرز مهران برای اربعین و پذیرایی از زائران فعالیت مرز تجاری مهران از امروز تعطیل شد.

وی ادامه داد: تمام صادرکنندگان و بازرگانان تا پایان اربعین هیچ کالایی برای صادرات به مرز مهران ارسال نکنند.

شهر مرزی مهران در استان ایلام حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد پایتخت عراق فاصله دارد و امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


گرفتاری چند نفر در شهربازی پارک کوثر ایلام