روند ساخت پتروشیمی زنجان تسریع شود


روند ساخت پتروشیمی زنجان تسریع شود

زنجان-استاندار زنجان با تاکید بر لزوم تسریع در ساخت پتروشیمی زنجان، گفت: تکمیل و بهره برداری از این پروژه صنعتی از جهات مختلف برای مردم استان مهم است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی ظهر پنجشنبه در سفر به شهرستان ایجرود و بازدید از طرح پتروشیمی زنجان در این منطقه، با بیان اینکه مردم استان به خصوص سهامداران شرکت انتظار دارند که طرح هرچه زودتر به نتیجه برسد، گفت: بهره برداری از آن آورده بزرگی به همراه داشته و اقتصاد کل استان را متحول می‌کند.

وی با اشاره یه اینکه پروژه پتروشیمی زنجان از جهات مختلف برای مردم استان مهم است، ابراز داشت: تعداد زیادی از شهروندان زنجانی سهامدار این شرکت هستند از این رو ادامه اجرای این طرح با تمام توان، گره گشایی و تسهیلگری خواهد شد.

استاندار زنجان به بزرگترین و مهمترین مانع ایجاد شده برای این شرکت اشاره کرد و گفت: این مشکل در ارتباط با اعتبارات ارزی که گرفته بود و سود و بهره بانکی آن اعتبارات بود.

افشارچی تاکید کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های لازم اتفاقات مثبتی در این خصوص افتاد.

وی یادآورشد: دولت زمانی که سهامدار این شرکت بود وجوهی را به پیمانکاری داده بود که آن وجوه به پتروشیمی زنجان نرسیده بود در حالی که از پتروشیمی زنجان مطالبه می‌شد که با کار فنی و دخالت و کمک استاندار و نمایندگان استان و توجه لازم شرکت ملی پتروشیمی به مدارک موجود، حق به استان زنجان رسید و این مشکل طرح رفع شد.

استاندار زنجان افزود: در سیستم دولتی آماده گره گشایی از کار این شرکت هستیم و در حوزه فاینانس، مسایل گمرکی، نیاز به انرژی در فرایند کار، پیگیری امور از بانک مرکزی و هرچیزی که احساس می‌شود.

افشارچی بیان داشت: به عنوان ساختار دولتی می‌توانیم تسهیل گر و گره گشا باشیم و پای کار هستیم.

کلنگ اجرای پتروشیمی زنجان در حالی سال ۸۵ به زمین زده شد که بنا به وعده مسئولان وقت قرار بود این پروژه طی سه سال به بهره‌برداری برسد، وعده‌ای که با گذشت ۱۵ سال هنوز محقق نشده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی