34 پروژه خدماتی و عمرانی در فردوس به بهره برداری رسید


34 پروژه خدماتی و عمرانی در فردوس به بهره برداری رسید

فردوس – ۳۴ پروژه خدماتی و عمرانی با اعتبار ۳۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با حضور معاون استاندار در شهرستان فردوس به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در مراسم بهره برداری از لکه‌گیری و ماسه آسفالت بلوار آیت الله فردوسی پور گفت: این مسیر به طول ۱۱ کیلومتر با اعتبار ۳ و نیم میلیارد تومان به اتمام رسیده است.

اسداله جلال زاده افزود: در ۵ ماه گذشته ۵۰۰ کیلومتر روکش آسفالت در سطح محورهای مواصلاتی استان انجام داده‌ایم که در نوع خود بی سابقه بوده است.

همچنین بهره برداری از آسفالت معابر روستای فتح آباد با اعتبار یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان، سایت تلفن و اینترنت پرسرعت با پوشش روستاهای: فتح آباد، گستج و باداموک با اعتبار ۳ و نیم میلیارد تومان و باجه پست بانک روستای فتح آباد با اعتبار ۱۵۰ میلیون تومان با حضور مسئولان استانی و محلی فردوس آغاز شد.

مدیر کل ارتباطات و فن آوری اطلاعات استان گفت: روستای برون فردوس نیز ظرف چند روز آینده به اینترنت پرسرعت می‌پیوندد و روستاهای چاهنو و لجنوی این شهرستان نیز تا هفته دولت سال آینده از این مزایا برخوردار خواهد شد.

تجهیز تمام روستاهای استان به اینترنت پرسرعت تا هفته دولت سال آینده

مصطفی بهی اضافه کرد: تا هفته دولت سال آینده تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان مجهز به اینترنت پرسرعت می‌شوند.

در ادامه کارخانه تولید پودر میکرو نیزه بنتونیت و گرانول بنتونیت با تولید سالانه ۱۵ هزار تن در سال با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در شهرک صنعتی فردوس به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی کارخانه کنسانتره فلورین با سرمایه اولیه ۲۵ میلیارد تومان و پیش بینی اشتغال‌زایی ۳۰ نفر آغاز شد.

خام فروشی در استان تا سه سال دیگر تعطیل می‌شود

عباس جرجانی مدیر کل صمت استان در این مراسم گفت: تا سه آینده خام فروشی در استان را تعطیل می‌کنیم و هر سرمایه گذاری بخواهد کار استخراج را انجام دهد باید کارخانه فرآوری مربوطه را نیز در داخل استان مستقر کند.

همچنین گاز رسانی به ۱۰ واحد صنعتی و تولیدی با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان و ۲۰۶ واحد مسکن محرومین و جهش تولید مسکن با هزینه ۳ میلیارد تومان و کارخانه تولید کفش در روستای سرند با سرمایه ۳ میلیارد تومان نیز به بهره برداری رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در جمع مردم فتح آباد گفت: در یکسال گذشته کارهای چشمگیر و جهادی زیادی در روستاهای استان در بخش‌های: گازرسانی، اینترنت پرسرعت و آسفالت معابر انجام شده است.

علیرضا عباس زاده عنوان کرد: این مقدار خدمات جهادی در روستاها نتیجه گفتمان انقلابی است که بر دولت سیزدهم حاکم است و به فضل الهی با همین گفتمان و حمایت مردم فعالیت‌های دولت شتاب بیشتری خواهد گرفت.

محسن فاتحی دهیار این روستا نیز: مرمت و بهسازی آرامستان روستا، لزوم احداث مجتمع دامداری، بهسازی گلزار شهدا و غیره را به عنوان مطالبات مردمی و کمبودهای روستا مطرح و خواستار توجه ویژه مسئولان به مشکلات روستاییان شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


تست شخصیت شناسی/ در این تصویر چه می بینید؟