12 هزار لیتر آب گوارا در هر ثانیه به سوی خوزستان می‌رود


12 هزار لیتر آب گوارا در هر ثانیه به سوی خوزستان می‌رود

یک کارشناس مدیریت منابع آب گفت: بسیاری از ایستگاه‌ پمپاژهای طرح غدیر برای اولین بار در خاورمیانه ساخته شده و نمونه آن را به جز در معدود کشورهای توسعه یافته در آمریکا در هیچ کجای دیگر نمی‌توان یافت.

12 هزار لیتر آب گوارا در هر ثانیه به سوی خوزستان می‌رود

صابر سعادتی، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایران اکونومیست در تشریح جزئیات طرح آبرسانی غدیر گفت: طرح آبرسانی غدیر که هم‌اکنون در پایان دوره بهره‌برداری آزمایشی قرار گرفته و طی روزهای آتی کام مردم خوزستان را گوارا می‌کند، بزرگترین پروژه آبرسانی کشور است.

این کارشناس مدیریت منابع آب، ضمن تشریح جزئیات فنی این پروژه عظیم گفت: این پروژه طی یکسال گذشته آغاز و تامین اعتبار شده که فعالیت طراحی آن 2 ماه زمان برده و در مدت 10 ماه نیز به صورت کامل آماده بهره‌برداری است.

وی افزود: طراحی طرح غدیر به گونه‌ای رقم خورده است که توان تامین آب معادل 12 هزار لیتر در ثانیه را داشته باشد، که میزان بسیار زیادی است و نیاز آبی خوزستان تا 25 سال آینده را بیمه خواهد کرد.

سعادتی ضمن تاکید بر اهمیت طرح غدیر گفت: این طرح مضاف بر ویژگی‌هایی که برای مردم دارد، زمینه رشد و ارتقای توان مهندسی کشور در حوزه آب را نیز فراهم کرده است.

سعادتی ضمن تاکید بر اهمیت طرح غدیر گفت: تامین آب خوزستان از آب گوارا دز که بر اساس شاخص‌های بین‌المللی یکی از بهترین آب‌های کشور است از دیگر ویژگی‌های طرح غدیر به حساب می‌آید.

این کارشناس مدیریت منابع آب گفت: بسیاری از ایستگاه‌ پمپاژهای طرح غدیر برای اولین بار در خاورمیانه ساخته شده و نمونه آن را به جز در معدود کشورهای توسعه یافته در آمریکا در هیچ کجای دیگر نمی‌توان یافت.

سعادتی در پایان تاکید کرد ایستگاه پمپاژ W2 که وظیفه آبرسانی دز به خط غدیر را به عهده دارد طرفیتی معاد 10 هزار لیتر در ثانیه دارد و یکی از بزرگترین ایستگاه پمپاژهای خاورمیانه است.

به گزارش ، سخنگوی دولت روز گذشته در مورد این پروژه گفت: پروژه آبرسانی غدیر که در 10 سال گذشته به کندی پیش می‌رفت، با دستورات رئیس‌جمهور سرعت گرفت و بخش عمده‌ای از این طرح اکنون آماده بهره‌برداری است.

وی افزود: جمعه رئیس‌جمهور برای چهارمین بار در یک سال اخیر در جمع مردم خوزستان حاضر و فاز اول طرح که به تدریج مشکل آب شرب استان را حل می‌کند افتتاح خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صد سند از آلمان هیتلری: انگیزه های جنگ جهانی دوم