تالار ساری مرکز رشد فرهنگی شود/ضعف زیرساخت ها در غرب مازندران


تالار ساری مرکز رشد فرهنگی شود/ضعف زیرساخت ها در غرب مازندران

ساری- نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس با اشاره به افتتاح تالار مرکزی ساری خواستار تبدیل آن به مرکز رشد فرهنگ و هنر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، منصورعلی زارعی پیش ازظهر جمعه در مراسم افتتاح تالار مرکزی ساری با اشاره راه اندازی این تالار خواستار تبدیل آن به مرکز رشد در حوزه‌های مختلف فرهنگ و هنر شد.

وی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه فرهنگ و هنر اظهار داشت: انقلاب ما فرهنگی بود و مازندران نیز در حوزه فرهنگ در رتبه و جایگاه اول قرار دارد.

وی با بیان اینکه مازندرانی‌ها در ترویج فرهنگ دفاع مقدس، ایثار و شهادت نقش مؤثری داشته‌اند، افزود: همه باید برای تقویت زیرساخت‌ها و زمینه‌ها تلاش کنیم زیرا مازندران دارای مفاخر فرهنگی و هنری زیادی است.

زارعی یادآور شد: اصحاب فرهنگ و هنر استان پس از سال‌ها به آرزوی خود رسیدند و باید برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس تلاش ویژه کرد.

علی بابایی کارنامی دیگر نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس نیز با تقدیر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حمایت ااز چوب و کاغذ مازندران اظهار داشت: تاکنون نسبت به عقد قرارداد ۵۰ هزار تنی برای تأمین کاغذ با این کارخانه قرارداد منعقد شده است.

وی با تاکید بر استفاده از توان تولید داخل گفت: همچنین برای تقویت و حمایت از رسانه‌ها، استفاده از کاغذ یاارنه ای را برای حوزه چاپ ونشر مطالبه داریم.

وی با بیان اینکه مازندران استانی توانمند و بالنده است خواستار حمایت ویژه از بخش فرهنگ و هنر شد.

حسین جوادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز اعتبار هزینه شده برای ساخت مجتمع فرهنگی و تالار مرکزی ساری را ۱۴۰ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: ۸۰ میلیارد تومان از این اعتبار طی دولت سیزدهم تخصیص داده شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های هنری و فرهنگی استان، گفت: سه هزار واحد هنری در استان وجود دارد از این رو باید در تخصیص اعتبارات نگاه ویژه ای به استان داشت.

جوادی با اشاره به ضعف زیرساخت‌های فرهنگی در غرب استان، ساخت تالار در چالوس را ضروری دانست و گفت: در کلاردشت و عباس آباد نیز مجتمع فرهنگی مناسب نداریم و مجتمع رامسر نیز به دلیل اختلاف با میراث فرهنگی سال‌ها بلاتکلیف و متوقف است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


تاثیر شگفت انگیز رابطه جنسی بر زیبایی زنان