15 تالار مرکزی کشور نیمه کاره است/ خودکفایی در تولید کاغذ


15 تالار مرکزی کشور نیمه کاره است/ خودکفایی در تولید کاغذ

ساری- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۱۵ تالار مرکزی نیمه کاره در کشور وجود دارد که برخی از آن درحال تبدیل شدن به موزه عبرت پروژه های ناتمام هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اسماعیلی ظهر جمعه در مراسم راه اندازی تالار مرکزی ساری با اشاره به سابقه تاریخی مازندران و شکل گیری دولت‌های علوی و مرعشی در استان مازندران اظهار داشت: تلاش می‌کنیم پروژه‌های فرهنگی و هنری نیمه کاره استان را تکمیل کنیم و به پایان برسانیم.

وی با اظهار اینکه پروژه کتابخانه مرکزی ساری نیز به نتیجه و سرانجام می‌رسد، وعده داد این پروژه تا پایان هفته دولت سال آینده تکمیل شد و بخش‌های باقیمانده نیز تا پایان سال ۱۴۰۲ تکمیل شود.

اسماعیلی با تاکید براین که مردم از شعار خسته شدند، افزود: دولت به جای شعار، کارنامه ارائه می‌شود و در این راستا پروژه‌های فرهنگی تکمیل خواهند شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه ۱۵ تالار مرکزی در دست تکمیل است، عمر برخی از آنها را بین ۱۵ تا ۲۰ سال بیان کرد و گفت: برخی از مجموعه‌ها در حال تبدیل شدن به موزه عبرت پروژه‌های ناتمام بودند.

وی با عنوان اینکه دولت متعهد به تحقق‌ها وعده است، افزود: در سفر سال قبل به استان از تالار مرکزی ساری بازدید کرده بوده و در دولت کنونی برای تکمیل پروژه ۸۹ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به حمایت از کارخانه چوب وکاغذ برای تولید کاغذ اشاره کرد و گفت: تا سال ۱۴۰۲ در تولید کاغذ خودکفا می‌شویم و تاکنون ۷۰ درصد این هدف محقق شده است.

اسماعیلی گفت: تاکنون ۳۸ هزار تن کاغذ کتاب درسی توسط آموزش و پرورش سفارش داده شد و ماهانه نیز هزار تن کاغذ برای حوزه چاپ ونشر اختصاص داده می‌شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


تاثیر شگفت انگیز رابطه جنسی بر زیبایی زنان