اولویت مسئولین ارشد استان مرکزی اجرای مصوبات سفر هیئت دولت است


اولویت مسئولین ارشد استان مرکزی اجرای مصوبات سفر هیئت دولت است

اراک- امام جمعه موقت اراک گفت: پیگیری و اجرای مصوبات سفر هیئت دولت به استان مرکزی مهمترین اولویت مسئولین ارشد استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام قاسم عبداللهی امام جمعه موقت اراک در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تسلیت شهادت حضرت رقیه (س) اظهار کرد: یکی از درس‌های واقعه عاشورا و اسارت خاندان اهل بیت تربیت دینی فرزندان و توجه به مسئله خانواده است چراکه مکتب عاشورا خانواده محور است.

وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی و فرهنگ دینی و انقلابی حاکم در کشور مسئله خانواده بسیار مورد اهمیت است و مهمترین تفاوت خانواده اسلامی با خانواده غربی در قوانین است چراکه در غرب خانواده فرد محور و رویکرد بی بند و باری دارد و معتقد است دین نباید در خانواده دخالت کند ولی در اسلام خانواده محور است.

حجت الاسلام عبداللهی بیان کرد: متأسفانه امروز دشمن با اقدامات ضدفرهنگی به دنبال ضربه زدن به هویت ایرانی و اسلامی و تخریب بنیان خانواده است و نخبگان، حوزه‌های علمیه و دانشگاهیان باید برای خنثی سازی توطئه‌های دشمنان تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین حسینی همچون رزمایش عظیم فرهنگی و تربیتی است، گفت: این همایش جهانی ارزش‌های دینی و حسینی را در جهان زنده کرده و امروز در ایران و عراق و سایر کشورهای منطقه به برکت اربعین شعار لبیک یاحسین سر می‌دهند.

امام جمعه موقت اراک ادامه داد: امروز در مسئله خانواده و جمعیت نیازمند حاکم شدن نگاه دینی و انقلابی هستیم و فرهنگ حسینی و علوی باید در فرهنگ کشور حاکم شود چرا که فرهنگ علوی و حسینی راهگشای مشکلات است و یکی از مهمترین درس‌های عاشورا توجه به مسئله خانواده است و این باید برای ما درس باشد.

وی با اشاره به دهم شهریور ماه و روز پدافند هوایی گفت: نیروی پدافند هوایی یکی از مهمترین یگان‌های ارتش مقتدر و انقلابی است که دستاوردهای زیادی برای کشور به همراه داشته و امروز به برکت اقتدار نیروهای مسلح به اذعان رسانه‌های غربی دشمنان جمهوری اسلامی توان حمله نظامی و هوایی به ایران اسلامی را ندارند.

حجت الاسلام عبداللهی افزود: قبل از انقلاب ایران در اوج وابستگی دفاعی و نظامی بود ولی به برکت انقلاب اسلامی و جوانان غیرتمند و به کارگیری روحیه جهادی و انقلابی امروز در حوزه نظامی و دفاعی به خودکفایی رسیدیم و دشمن اجازه هیچ گونه تجاوز و نگاه چپ به حریم کشور را ندارد.

وی ادامه داد: الگوگیری از خودکفایی و توانمندی در حوزه دفاعی و نظامی باید مورد توجه در همه بخش‌های کشور باشد و امروز ملت ایران و مستضعفین به نیروهای مسلح مقتدر و انقلابی کشور افتخار می‌کنند.

امام جمعه موقت اراک با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با اعضای هیئت دولت و ضرورت مورد توجه قرار دادن رهنمودهای معظم له بیان کرد: توصیه‌های مقام معظم رهبری به دولت سرلوحه رفتار همه مدیران و مسئولین در کشور باشد و در همه بخش‌ها عملیاتی شود.

وی تاکید کرد: امید آفرینی و ترمیم اعتماد عمومی مهمترین وظیفه دولت سیزدهم است که همه ارکان دولت و نظام اسلامی باید برای حل مشکلات مردم تلاش جهادی داشته باشند.

حجت الاسلام عبداللهی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم دولتی انقلابی و جهادی است، گفت: اولویت بندی برای رفع مشکلات مردم مورد توجه دولت سیزدهم باشد و امروز مهم‌ترین مشکل مردم معیشت است که دولت باید برای رفع آن تدبیر انقلابی داشته باشد.

وی با بیان اینکه سفرهای استانی امید را در بین مردم احیا کرده و مورد تقدیر مقام معظم رهبری قرار گرفته، افزود: پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی مهمترین اولویت مسئولین ارشد در استان باشد و اجرایی شدن مصوبات سفر هیئت دولت به استان تحول آفرین خواهد بود.

امام جمعه موقت اراک با تشریح اقدامات و عملکرد درخشان یکساله دولت سیزدهم بیان کرد: رساندن تورم کشور از ۶۰ به ۴۰ درصد نتیجه عملکرد جهادی و انقلابی دولت است اما تورم ۴۰ درصد هم بسیار زیاد است و دولت باید برای رفع آن تلاش کند.

حجت الاسلام عبداللهی خاطر نشان کرد: خودکفایی در گندم و دانه‌های روغنی و سایر امور کشاورزی برای کشور یک نیاز حیاتی است و باید اولویت مهم جهاد کشاورزی باشد چراکه برای ایران اسلامی پسندیده نیست در کشاورزی وابسته خارج از کشور باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان