جلسه محرمانه رابرت مالی با قانونگذاران کنگره درباره مذاکرات ایران


جلسه محرمانه رابرت مالی با قانونگذاران کنگره درباره مذاکرات ایران

پایگاه خبری پولیتیکو از جلسه محرمانه رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با قانونگذاران کمیته امور خارجه مجلس سنای آمریکا درباره وضعیت مذاکرات رفع تحریم ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه خبری پولیتیکو از جلسه محرمانه رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با قانونگذاران کمیته امور خارجه مجلس سنای آمریکا درباره وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها خبر داد.

بر اساس این گزارش، جلسه رابرت مالی با قانونگذاران کنگره قرار است روز ۱۴ سپتامبر (۱۶ شهریور) برگزار شود.

این در حالی است که ۵۰ نماینده کنگره آمریکا شامل ۳۴ نماینده حزب دموکرات و ۱۶ نماینده جمهوریخواه در نامه مشترک به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نگرانی خود را از مفاد توافق هسته‌ای برای بازگشت متقابل احتمالی با ایران ابراز کردند.

در این نامه از دولت آمریکا خواسته شده متن کامل هرگونه پیشنهاد مطرح شده برای بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای در اختیار کنگره قرار گیرد.

این در حالی است که گروهی ۶ نفره از قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه‌ای برای «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از وی خواستند تا پرونده ادعاهای واهی پادمانی علیه ایران را مختومه نکند.

«کلاودیا تنی» (Claudia Tenney) عضو کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه‌ای برای گروسی چنین درخواستی را مطرح کرده و متن مذکور را به امضای ۵ نماینده دیگر هم رسانده است.

در این نامه ادعا شده است: جو بایدن با عجله و غیرمسئولانه اش برای بازگشت به توافق هسته‌ای شکست خورده با ایران مایل است امنیت ملی ما و اعتبار کل معماری منع اشاعه هسته‌ای را به مخاطره بیندازد!

گفتنی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بدون ارائه هرگونه سند ومدرکی مدعی شده است که «مواد هسته‌ای اعلام نشده ای» در چند نقطه از ایران یافته است، ادعایی واهی که همواره از سوی جمهوری اسلامی رد شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل