جهادی بودن رویکرد انتصاب ائمه جمعه است/اقامه نمازجمعه در 885 شهر


جهادی بودن رویکرد انتصاب ائمه جمعه است/اقامه نمازجمعه در 885 شهر

آمل- مشاور راهبردی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، طراوت جوانی، روحیه جهادی، فضل ودانش و بومی بودن را ازمولفه های جدی این شورا در انتخاب وانتصاب های جدید امامان جعمه ذکر کرد.

حجت الاسلام حمید مشهدی آقایی در حاشیه معارفه حجت‌الاسلام ابراهیم یعقوبیان امام جمعه جدید شهر آمل درگفتگو با خبرنگار مهر گفت: تغییر و تحول در نهاد امام جمعه شهرها همانند جابجایی مرسوم در ادارات و نهادها یک امر طبیعی است.

وی افزود: البته برخی از جابجایی‌ها در نهاد نمازجمعه به درخواست امامان جمعه شهرها بوده که به علت تحصیل فرزندان، بیماری امام جمعه یا همسر و دلایل شخصی مربوط به آنها است که مورد موافقت شورای سیاستگذاری قرارمی گیرد.

مشاور راهبردی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با تاکید براینکه مولفه‌هایی که برای انتخاب و انتصاب امام جمعه در نظرگرفته می‌شود، براساس منویات مقام معظم رهبری است، ادامه داد: این منویات در شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور سیاستگذاری و راهبردسازی می‌شود و امامان جمعه جدید بر اساس موئلفه های مختلف ازجمله فضل و دانش متناسب با نهاد امام جمعه وطراوت وجوانی امام جمعه برای برخورداری از نیروی جوانی برای خدمت به مردم و پیگیری امورات مردمی است.

حجت الاسلام مشهدی آقایی تصریح کرد: داشتن روحیه جهادی و انقلابی رویکرد دیگری هست که به طور جدی مورد تاکید شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در انتخاب امامان جمعه شهرها است وبومی بودن امام جمعه وشناخت کامل از فرهنگ، روحیه و موقعیت‌های خاص منطقه‌ای باید حداقل برخوردار باشد.

اقامه نمازجمعه در ۸۸۵ شهر کشور

مشاور راهبردی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، در ادامه با بیان اینکه هم اکنون نماز وحدت بخش جمعه در ۸۸۵ شهر کشور به صورت منظم اقامه می‌شود، تصریح کرد: بیش از ۱۰ درخواست جدی برای اقامه نمازجمعه در شهرهای جدید توسط این شورا در حال رسیدگی وتصمیم گیری است که درصورت موافقت و فراهم شدن زیرساخت‌های لازم ازجمله مکان مصلا، امام جمعه نیز معرفی ونمازجمعه اقامه می‌شود.

حجت الاسلام مشهدی آقایی با اشاره به اینکه درحال حاضر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور به دنبال توسعه کمی در این بخش نیست، تصریح کرد: هدف اصلی و رویکرد جدی این شورا بر ارتقای کیفیت محتوا دربیانات امامان جمعه درشهرها و حضور بیش از پیش قشرهای مختلف مردم به خصوص جوانان درصف های نمازجمعه است.

وی اضافه کرد: درصورت ضرورت و اعلام نیاز ازسوی نماینده ولی فقیه و استاندار مازندران به برپایی اقامه نمازجمعه در شهرهای جدید، فرایند معرفی امام جمعه واقامه نماز تسریع می‌شود.

نمازجمعه، مردمی‌ترین پایگاه‌های تجمعات عمومی کشور

مشاور راهبردی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، از نمازجمعه به عنوان نماز مردم ویکی از مردمی‌ترین پایگاه‌ها و تجمعات عبادی سیاسی در کشور بیان کرد وگفت: نمازجمعه بعد از ۴۳ سال ازپیروزی انقلاب اسلامی، تنها نهاد مردمی است که راه اندازی شده و با مردم باقی مانده وبا مردم نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام مشهدی آقایی یادآورشد: نمازجمعه بدون حضور مردم معنایی ندارد و دوام نمازجمعه نیز با مردم بودن آن است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ چهره شوکه کننده بازیگر نقش الیور توئیست در 72 سالگی