اختصاصی| 8 درمان فوری برای گل مژه


اختصاصی| 8 درمان فوری برای گل مژه

گل مژه یک عفونت باکتریایی در نزدیکی چشم است و می تواند چشمتان را به طرق مختلفی تحت تاثیر قرار دهد. گل‌های خارجی معمولاً در غدد چربی واقع در لبه پلک‌ها، در انتهای مژه‌ها یا در غدد عرق ظاهر می‌شوند. از طرف دیگر، گل‌های داخلی آنهایی هستند که در سطح داخلی پلک ظاهر می‌شوند.این عفونت ها معمولاً با یک برآمدگی قرمز رنگ در چشم همراه هستند. این برجستگی ها با آب و چرک پر می شوند. به همین دلیل است که اگر زمانی گل مژه داشتید، نباید آن را نادیده بگیرید.

به گزارش سرویس ترجمه بهداشت نیوز،‌اگر این کار را انجام دهید،این عفونت‌ها باکتری‌ها را آزاد می‌کند و می‌تواند باعث انتشار آن در درون یا روی چشم شود.مشکل این است که گل مژه جدید معمولاً دردناک تر از قبلی است.گل مژه معمولاً حدود یک هفته روی چشم باقی می ماند. سپس، به طور طبیعی،زمانی که سیستم ایمنی شما باکتری ها را خنثی می کند،بدون ایجاد آسیب جدا می شود.

علائمی که ظاهر احتمالی گل مژه را نشان می دهد:
احساس افتادگی پلک
قرمزی روی خط مژه
حساسیت به نور
پلک زدن بیش از حد
پارگی غیر قابل کنترل
تاری دید

چرا گل مژه ظاهر می شود؟
عفونت های باکتریایی عامل اصلی این بیماری هستند.این عفونت‌ها به دلیل مسدود شدن غدد چربی در چشم ایجاد می‌شوند.هنگامی که این غدد مسدود می شوند،به آن‌ها اجازه می دهند تا بالغ شود.

سایر عواملی که باعث ظاهر شدن گل مژه می شوند:
عدم رعایت بهداشت
رژیم غذایی ضعیف
دست زدن بیش از حد به چشمانتان
استفاده از حوله های آلوده
کم آبی بدن
نقص ایمنی

درمان های خانگی برای درمان گل مژه
سیر
سیر به دلیل داشتن خواص ضد باکتریایی و ضد میکروبی به بهبود سریع پلک کمک کرده و در نتیجه عفونت را از بین می‌برد.کافی است چند حبه سیر را له کنید و سپس مقداری از آب آن را روی پلک آسیب دیده بمالید. خواص آن جذب می شود و حتی اگر گل مژه داخلی باشد عمل می کند. هنگام استفاده از آب سیر، مطمئن شوید که در چشم شما نریزد.یک پیشنهاد خوب این است که از یک سواب کمی مرطوب استفاده کنید تا به شما در استفاده از آب سیر کمک کند.

سیب زمینی برای درمان گل مژه
این گیاه به دلیل داشتن خواص زیاد می تواند التهاب و تورم را که باعث می‌شوند خون رسانی به ناحیه آسیب دیده دشوار شود،کاهش می‌دهد.تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک سیب زمینی را رنده کنید، کمی روی یک گاز قرار دهید و به آرامی روی پلک آسیب دیده فشار دهید.این باعث می شود که گل مژه به سرعت از بین برود.

بهداشت را رعایت کنید
عادات بد بهداشتی عامل اصلی گل مژه هستند. اگر گل مژه در حال رشد دارید یا به طور مکرر ایجاد می‌شود،باید سعی کنید ناحیه اطراف چشم خود را تمیز نگه دارید.به این ترتیب،می توانید مطمئن شوید که آلودگی و باکتری روی پلک شما جمع نمی شود.

بابونه و چای سبز
پس از نوشیدن یک فنجان چای سبز یا چای بابونه، کیسه آن را در یخچال نگهداری کنید.وقتی سرد شد،می توانید آنها را مستقیماً روی چشم خود بمالید.ترکیبات موجود در چای که حاوی آنتی اکسیدان هست، به سرعت با عفونت مبارزه می‌کنند و باعث از بین رفتن گل مژه می‌شود

آلوئه ورا برای درمان گل مژه
مقدار کمی از این ژل کریستالی را چند بار در روز روی چشم خود بمالید.

پیاز برای درمان گل مژه
پیاز مملو از آنتی اکسیدان ها و عوامل ضد باکتری است که می توانند باکتری ها را به سرعت از بین ببرند.درست مانند سیب زمینی،فقط باید چند تکه پیاز را خرد کنید، تکه های آن را روی یک شعله گاز قرار داده و روی پلک آسیب دیده فشار دهید.اگر کمی شروع به گریه کردید، نگران نباشید. چون فقط به این معنی است که تکه های پیاز دارند کار می کنند.

جعفری
باکتری ها و چرک را از بین می‌برد و گل مژه را درمان می‌کند.

زردچوبه برای درمان گل مژه
زردچوبه هم دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است که می تواند برای چشم شما مفید باشد.کمی آب را با زردچوبه مخلوط کنید و بگذارید بجوشد.به این ترتیب دارویی دریافت می‌کنید که می‌توانید آن را با یک پارچه تمیز روی گل مژه بمالید.اگر این کار را دو یا سه بار در روز انجام دهید،چشم آسیب دیده سریع بهبود می‌یابد.

اگرچه بیشتر گل مژه‌ها بی‌ضرر هستند، اما در بعضی موارد می‌توانند عامل تحریک‌کننده باشند و در برخی موارد هم باعث ایجاد بیماری های پیچیده شوند.به همین دلیل، اگر متوجه شدید که گل مژه اغلب روی چشمتان یا درون آن ظاهر می‌شود،بهتر است با چشم‌پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید مشکل جدی‌تری ندارید.اگر چنین است، خیلی نگران نباشید؛چون آنها دقیقاً می دانند که چگونه گل مژه را درمان کنند.
Steptohealth
۱۴اوت ۲۰۲۲




ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟