رسیدن به فناوری بومی هسته‌ای شاخصه ای از استقلال کشور است


رسیدن به فناوری بومی هسته‌ای شاخصه ای از استقلال کشور است

کاشان - نماینده ولی فقیه در منطقه کاشان گفت: رسیدن به فناوری بومی هسته‌ای شاخصه ای از استقلال کشور و عدم وابستگی به کشورهای غربی است.

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی شامگاه جمعه در دیدار با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه دستیابی به فناوری انرژی هسته‌ای با همت دانشمندان و جوانان ایرانی یک افتخار ماندگار برای مردم ایران است، اظهار داشت: علت اصلی دشمنی و کارشکنی‌های دشمن با مردم ایران همین استقلال و عدم وابستگی به کشورهای غربی است.

وی خاطرنشان کرد: رسیدن به فناوری‌های بومی هسته‌ای توسط دانشمندان و جوانان کشور شاخصه ای از استقلال ایران و عدم وابستگی به کشورهای غربی است.

نماینده ولی فقیه در منطقه کاشان با اشاره به میزبانی کاشان از مجموعه غنی سازی شهید احمدی روشن ابراز داشت: از فعالیت‌های سازمان انرژی اتمی از توجه به مناطق کمتر توسعه یافته تشکر می‌کنیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های مجموعه غنی سازی شهید احمدی روشن در منطقه کاشان و عمل به مسئولیت‌های اجتماعی تصریح کرد: با توجه به شرایط خشکسالی مستمر و بحران آب پیشنهاد می‌کنیم تا این مجموعه در این حوزه‌ها بیشتر به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه بهره وری بیشتر از منابع پایه در حوزه امنیت غذایی مثل آب و خاک از دیگر حوزه‌های ورود سازمان انرژی اتمی برای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی است، خاطرنشان کرد: یکی از این فعالیت‌های ماندگار بازسازی و بهسازی، لایروبی و کول گذاری شش رشته قنات از روستاهای واقع در محدوده منطقه سایت غنی سازی شهید احمدی روشن است که لازم است از این اقدام پسندیده تشکر شود.

وی با اشاره به اینکه این اقدام باعث شده است که اقتصاد خانواده‌های ساکن در روستاهای این مناطق تقویت شود، گفت: این موضوع در بلند مدت هم نقش ماندگار و غیرقابل انکاری در تقویت امنیت غذایی کشور به عنوان یکی از مؤلفه‌های اقتدار ملی دارد.

نماینده ولی فقیه در منطقه کاشان با اشاره به تاکید وزارت جهاد کشاورزی برای بهره وری بیش از پیش از منابع آبی خدادادی مثل چشمه‌ها و قنات هارو ضرورت حفظ منابع آبی زیرزمینی برای آیندگان تاکید کرد: برنامه ریزی برای افزایش دبی آب خروجی از چشمه‌ها و قنات‌های مناطق کویری و سپس ارائه الگوی کشت مناسب با اقلیم، باید توسط مدیریت جهاد کشاورزی کاشان پیگیری شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تشییع پیکر شهدای گمنام در روستای اردیب خور و بیابانک