128 پروژه برق رسانی در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد


128 پروژه برق رسانی در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد

یاسوج_ مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح ۱۲۸ پروژه برق رسانی با اعتباری بیش از ۲۵۷ میلیارد تومان در مناطق مختلف استان طی شش ماهه گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جمال معتمدی زاده ظهر شنبه در حاشیه بازدید از آخرین روند اجرای خط ۲ مداره شهید سلیمانی در دهدشت، افزود در شش ماهه گذشته، ۱۲۸ پروژه برق رسانی در مناطق شهری و روستایی استان افتتاح شده که بیش از ۵۰ هزار مشترک از این ظرفیت بهره مند شدند.

وی با بیان اینکه برق رسانی روستایی، احداث، اصلاح و بهینه سازی شبکه‌های برق، کاهش نرخ تلفات انرژی، واگذاری نیروگاه‌های خورشیدی به عشایر و روشنایی معابر از جمله عناوین پروژه‌های افتتاحی شبکه‌های توزیع نیروی برق در استان بوده است، گفت: شهرستان بویراحمد با ۵۷ پروژه و شهرستان لنده با یک پروژه، بیشترین و کمترین پروژه‌های افتتاحی برق رسانی را داشتند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان، احداث پُست دارشاهی شهرستان دنا با هفت مگاوات، برق رسانی به ۱۳ روستا، تبدیل بیش از ۱۵۰ کیلومتر شبکه‌های سیمی به کابلی، واگذاری بیش از ۱۰۰ نیروگاه خورشیدی به عشایر و اجرای پروژه کامپوزیتی برای اولین بار در شهرستان چُرام را از مهمترین پروژه‌های افتتاحی این شرکت در شش ماهه گذشته دانست.

معتمدی زاده گفت: شرایط برق رسانی در استان بدلیل پراکندگی روستاها، کوهستانی بودن، طولانی بودن و فرسودگی شبکه‌ها و معارضان محلی نسبت به اغلب استان‌های کشور سخت است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان افزود: با بهره برداری از پروژه‌هایی در بخش فوق توزیع نظیر ایستگاه دژکوه لنده تا نیمه اول سال آینده نیز شاهد رفع مشکلات عمده تأمین برق پایدار خواهیم بود.

وی با اشاره به کابلی نمودن شبکه‌های سیمی برق در این استان تا پایان سال، گفت: تلاش می‌کنیم حدود ۹۰۰ کیلومتر از شبکه‌های فشار ضعیف برق در مناطق مختلف استان تا پایان کابلی شود تا شاهد سطح ارتقای رضایتمندی مشترکین برق باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگران زن و مرد شمالی ایرانی / باورتان نمی شود ! + عکس ها و اسامی