رشته‌های فنی و کاربردی جدید در مدارس شهرستان بن ایجاد می‌شود


رشته‌های فنی و کاربردی جدید در مدارس شهرستان بن ایجاد می‌شود

بن- فرماندار شهرستان بن گفت: رشته‌های تخصصی فنی و کاربردی جدید در سطح مدارس شهرستان ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر؛ رضا علی بیگی در جلسه شورای آموزش شهرستان بن گفت: ایجاد اشتغال بدون پشتوانه علمی و آموزشی به سرانجام نخواهد رسید و یا با سرعت کم پیش خواهد رفت یا دچار شکست‌های شدید خواهد شد.

علی بیگی با بیان اینکه ادارات مورد نیاز عموم مردم تا پایان شهریور موظف به استقرار در شهرستان هستند، افزود: اداره فنی و حرفه ای با رویکرد و سیاست آموزشی، توسعه‌ای و تکریم ارباب رجوع مستقر می شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش ها بر اساس بازار کار و نیاز منطقه و شهرستان باشد، تأکید کرد: آموزش ها علاوه بر کلاسیک بودن باید به صورت کاربردی و عملیاتی انجام شوند و خروجی کارآموزها و عملکرد آنها در جامعه دیده شود.

فرماندار بن خاطرنشان کرد: از هدر رفتن وقت و هزینه داوطلبان آموزش و کارآموزی پرهیز شود که عدم مدیریت این امر به مرور زمان دلسردی و ناامیدی در مردم ایجاد کرده و باعث اسراف در بیت المال می شود.

وی با یادآور شدن ظرفیت علمی و نیروهای متخصص شهرستان مطرح کرد: اولویت صدور مجوزهای آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای با نیروهای بومی متخصص شهرستان است که مجوز تأسیس طی ۷۲ ساعت توسط سازمان فنی و حرفه ای صادر خواهد شد.

علی بیگی بیان کرد: آموزش های تک محوری، تک موردی و تک بعدی که چند سال مداوم در حال برگزاری است خاتمه داده شده و در ابعاد مختلف با سلایق مختلف و کاربردی برگزار خواهد شود.

وی با مطرح کردن این امر که آموزش ها و هزینه های صورت گرفته باید منجر به اشتغال و رفع بیکاری باشد، گفت: دایر شدن نمایشگاه دستاوردهای فنی حرفه ای و آموزش های تخصصی ابزاری برای تشویق و ترغیب به شرکت در دوره‌های علمی و آموزشی است.

فرماندار بن عنوان کرد: در شروع سال تحصیلی جدید به همت سازمان‌های آموزش و پرورش، سازمان فنی و حرفه‌ای و اداره تعاون روستایی رشته‌های تخصصی فنی و کاربردی جدید در سطح مدارس شهرستان ایجاد می‌شود.

وی اعلام کرد: رشته مکانیک برق خودرو در شهر وردنجان، رشته درودگری با گرایش مبلمان سازی در شهر بن، تأسیسات گاز ساختمان در روستای شیخ شبان و رشته برق ساختمان در شهر یانچمشه ثبت نام و تدریس خواهند شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن درباره دختر ؛ جملات کوتاه و طولانی در مورد دختر قوی و دختر بودن