آموزش 40 ساعت گویش عراقی به زائران اربعین


آموزش 40 ساعت گویش عراقی به زائران اربعین

دکتر تربتی نژاد با بیان اینکه آموزش گویش عراقی برای زائران کربلا از ۱۰ تا ۱۸ شهریور برگزار می شود،گفت: شرکت کنندگان نیاز به هیچ پیش زمینه ای ندارند.

دکتر بهجت تربتی نژاد در پاسخ به این سوال که کانون زبان ایران برای آموزش زبان عربی به کسانی که به پیاده روی اربعین می روند چه برنامه ای دارد به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت: ما مدتی است که برنامه ریزی کردیم تا کانون زبان ایران بتواند نقش خودش را در اربعین حسینی ایفا کند. تلاش کردیم بتوانیم خدماتی که در راستای ماهیت و مسئولیت کانون زبان است را داشته باشیم.

معاون آموزشی کانون زبان ایران تصریح کرد: ما بر اساس مسئولیتی که داشتیم، تولید محتوایی کردیم تا آموزش گویش عراقی برای زائران اربعین را ارایه دهیم. در این محتوا تمام مکالماتی که زائران می توانند استفاده کنند و نیاز به استفاده از آن پیدا می کنند، گنجانده شده است. آموزش گویش عربی برای زائران اربعین در 10 جلسه در 10 روز، هر روز 10 ساعت در نظر گرفته شده است. در حقیقت ما یک آموزش 40 ساعته را برای زائران اربعین حسینی در نظر گرفتیم.

وی با بیان اینکه فراخوان آموزش گویش عراقی برای زائران اربعین از سوی کانون زبان ایران منتشر شده است، اظهار داشت: در سایت سامانه های ما ثبت نام صورت می گیرد و آموزش به شکل آنلاین هست. همه کسانی که در گروه سنی بزرگسال قرار می گیرند، بدون پیش نیاز زبان عربی می توانند در این دوره شرکت کنند تا انشاءالله بتوانند از آموزشی که می بینند در سفر به کربلای معلی استفاده کنند.

دکتر تربتی نژاد خاطرنشان کرد: کانون زبان ایران یک تجربه کوچک تری نیز از آموزش گویش عراقی در سه سال قبل داشته است که این تجربه بسیار خوبی بود اما برای زائران کربلا نبود. ما امسال آموزش گویش عراقی را برای زائران ابا عبدالله الحسین (ع) قرار دادیم و امیدواریم تجربه خوبی باشد و در آینده بتوانیم آن را توسعه دهیم و این آموزش استمرار داشته باشد.

معاون آموزشی کانون زبان ایران با بیان اینکه دوره آموزشی گویش عراقی برای زائران کربلا نیاز به هیچ پیش زمینه ای ندارد، اظهار داشت: تمام افراد بزرگسال می توانند در این دوره شرکت کنند، لازم نیست که افراد با زبان عربی آشنا باشند و یا در سطحی از زبان عربی باشند. همه افراد بزرگسال بدون هیچ گونه پیش نیاز و آشنایی با زبان عربی می توانند در این دوره شرکت کنند. این دوره دارای کتاب و فایل های شنیداری است و کلمات و اصطلاحات کاربردی برای مکالمات در آن لحاظ شده است.

وی با اشاره به اینکه آموزش گویش عراقی برای زائران کربلا از 10 تا 18 شهریور برگزار می شود، تصریح کرد: ما سعی کردیم که یک هفته مانده به عزیمت زائران حسینی به کربلای معلی دوره آموزشی به پایان برسد تا آنها بعد از این دوره بتوانند با آمادگی به زیارت تشریف ببرند و از آنچه آموختند به راحتی در مکالمات خود در سفر استفاده کنند.

معاون آموزشی کانون زبان ایران بیان کرد: ما در حال حاضر دوره آموزش گویش عراقی را برای زائران اربعین برگزار می کنیم اما نگاه توسعه ای با محتوای بخش های دیگر می توانیم داشته باشیم .البته زبان عربی به عنوان یکی از زبان های کانون زبان ایران وجود دارد و علاقه مندان می توانند با شرکت در کلاس های زبان عربی کانون زبان ایران نسبت به این زبان آموزش ببینند.

دکتر تربتی نژاد با اشاره به برگزاری کلاسهای گویش زبان عراقی برای زائران اربعین در روزهای پنج شنبه و جمعه عنوان کرد: برای راحتی شرکت کنندگان، کلاس‌ها را در دو روز پشت سر هم در پنج شنبه و جمعه برگزار می شود. آنلاین بودن این دوره امکان شرکت همه مردم از نقاط مختلف کشور را نیز فرهم می کند. بر گزاری آنلاین این دوره باعث شده حتی افرادی از خارج کشور برای شرکت در این دوره ثبت نام کردند.

وی خاطر نشان کرد: در دوره آموزش گویش عراقی به زائران اربعین تلاش شده است که در کمترین زمان ممکن کاربردی ترین مکالمات به شرکت کنندگان آموزش داده شود تا بتوانند در سفر ارتباط خوب و موثری با مردم عراق داشته باشند و در تعاملات و گفتگوهای روزانه خود در سفر عراق با مشکلی مواجه نشوند.

پایان پیام/31

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چالش‌های ساخت فیلم درباره یک شخصیت تاریخی