شناسایی یک مومیایی 800 ساله از عصر اینکاها


تیمی از باستان شناسان در کاوش های خود در کشور پرو موفق به شناسایی یک...

شناسایی یک مومیایی 800 ساله از عصر اینکاها

تیمی از باستان شناسان در کاوش های خود در کشور پرو موفق به شناسایی یک مومیایی ۸۰۰ ساله از عصر اینکاها شده اند که در شرایط نسبتا سالمی قرار داشته و مطالعات روی آن در حال انجام است.

به گزارش سیناپرس، ساعاتی پیش یکی از پژوهشگران شرکت کننده در کاوش های باستان شناسی جدید در سواحل مرکزی پرو، خبر از کشف سازه ای شبیه به غار داد که در آن یک مومیایی ۸۰۰ ساله قرار دارد.

بر اساس بررسی های اولیه، احتمال داده می شود که این جسد، بقایای مومیایی شده متعلق به فردی از فرهنگی است که بین سواحل و کوه‌های این کشور آمریکای جنوبی زندگی می کرده است.به گزارش سینناپرس، پیتر ون دالن لونا (Pieter Van Dalen Luna) سرپرست این تیم پژوهشی درباره یافته فوق گفت: این مومیایی که هنوز جنسیت آن مشخص نشده است، در منطقه لیما کشف شده است.

شناسایی یک مومیایی 800 ساله از عصر اینکاها

ون دالن لونا که از اساتید دانشگاه ایالتی سن مارکوس محسوب می شود در این رابطه اعلام کرد: ویژگی اصلی مومیایی کشف شده این است که تمام بدن وی توسط طناب ها بسته شده و دست ها روی صورت جسد را می پوشانند. به نظر می رسد این نوع مومیایی و تدفین خاص آن، بخشی از الگوی تشییع جنازه محلی در این فرهنگ باستانی باشد.

به اعتقاد باستان شناسان، مطالعه بقایای این مومیای که در منطقه مرتفع کوهستان های آند در کشور پرو کشف شده می تواند اطلاعات جامعی از قرون وسطی در آمریکای مرکزی و جنوبی در اختیار پژوهشگران قرار دهد البته تاریخ گذاری ۸۰۰ ساله در مورد این مومیایی دقیق نبوده و نیازمند تایید توسط آزمایش های رادیو کربنی است.

به گزارش سینناپرس،این مومیایی در داخل یک سازه زیرزمینی غار مانند در حومه شهر لیما یافت شده پیدا شد. در این آرامگاه نذوراتی از جمله ظروف سفالی، بقایای گیاهی و ابزار سنگی نیز وجود داشت.
پرو خاستگاه امپراتوری مشهور اینکاها است، که تا ۵۰۰ سال پیش بر بخش هایی از آمریکای جنوبی شامل کوادور و کلمبیا تا مرکز شیلی حکومت می کردند.

مترجم: احسان محمدحسینی
منبع: reuters

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
لینک کوتاه
نظرات شما .socials{ background-size: 20px auto !important; height: 20px !important; width: 20px !important; margin-right: 0px !important; } .a2a_divider { border-left: 1px solid #000; display: inline; height: 16px; line-height: 16px; margin-left: -2px; margin-right: 10px; position: relative; top: -7px; } .social_linkedin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/linkedin_32.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_balatarin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/balatarin-enlogo.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_cloob{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/cloob-logo-share.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_afsaran{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/ir.afsaran.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .commentsCont .content ul li, .commentReplyPlaceHolder li { background: -moz-linear-gradient(center top , #f6f6f6, #ffffff) repeat scroll 0 0 transparent; border: 1px solid #cccccc; border-radius: 6px; margin-bottom: 5px; } .commentsCont .content ul li .commentinfo, .commentReplyPlaceHolder li .commentinfo { background-color: #eee; border-bottom: 1px solid #ddd; height: 22px; line-height: 19px; padding: 2px 10px; } .commentsCont .senderName, .commentReplyPlaceHolder .senderName { margin-left: 10px; } .commentsCont .dateTime, .commentReplyPlaceHolder .dateTime { color: #666; margin-left: 4px; float:left; } .commentsCont .content ul li .commentBox, .commentReplyPlaceHolder li .commentBox { padding: 10px; } .commentsCont ul { list-style: outside none none; margin: 0; padding: 0; }

نظرات شما

متن *

نام *

ایمیل *

کد امنیتی* شناسایی یک مومیایی 800 ساله از عصر اینکاها [کد امنیتی جدید]


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته و متن تولدت مبارک پسرم | عکس پروفایل تبریک تولد پسرم از طرف مادر و پدر