بوی تعفن یک مافیای جدید به مشام می‌ رسد/ اکران فیلم خارجی به ضرر پلتفرم‌ها و سینمای ایران منجر می‌شود


بوی تعفن یک مافیای جدید به مشام می‌ رسد/ اکران فیلم خارجی به ضرر پلتفرم‌ها و سینمای ایران منجر می‌شود

سید ضیاء هاشمی رئیس جامعه صنفی تهیه کنندگان کشور درباره اکران با رانت فیلم های خارجی در سینماهای کشور، گفت: ماحصل این کار بیهوده، تشکیل مافیا و متضرر شدن پلتفرم ها و سینمای ایران است.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فیلم سینمایی هندی «خیزش، غرش، آتش» از اواخر هفته گذشته راهی سینماهای کشور شده است؛ این فیلم امسال همزمان در سینماهای هند و سراسر دنیا اکران شده و همچنین توسط «خانه فیلم» در سینماهای ایران اکران خود را آغاز کرده است تا در این رکود گیشه، بتواند با جذب تماشاگران سینما، کمکی به اقتصاد بیمار سینمای ایران داشته باشد. به همین بهانه پیش تر با سید ضیاء هاشمی، رئیس جامعه صنفی تهیه کنندگان کشور درباره اکران فیلم های خارجی صحبت کرده بودیم که او معتقد بود با اکران سالم فیلم های خارجی موافق است؛ چون در حال حاضر عده ای با استفاده از رانت این اکران ها را هدایت می کنند. حالا دوباره هاشمی با مطرح کردن همان ماجرای رانت، با آمار و دلیل خبر از تایید این فرضیه می دهد.

سید ضیا هاشمی، تهیه کننده سینما در گفت و گو با خبرنگار دانا درخصوص عدم استقبال تماشاگران از اکران این فیلم و رانت پشت پرده این ماجرا، گفت: همانطور که پیش تر هم اشاره کرده بودم، مخاطب استقبال چشم گیری از آثار خارجی به عمل نمی آورد و گواه این ادعا پیش فروش بلیط فیلم در روز سه شنبه هفته گذشته بود که در هرسالن کمتر از انگشتان دست، بلیط رزرو شده بود اما به یکباره می بینیم که در ۴ سالن مطرح سینما ( ایران مال، گالریا، هدیش و لوتوس) برای روز پنج شنبه بلیط های فیلم خارجی «خیزش، غرش، آتش» به صورت کامل رزرو شده است که واقعا غیر منطقی و عجیب است و اما برای روز جمعه خبری از خرید بلیط نیست؛ این نوع اتفاق کاملا قابل پیش بینی بود و به عقیده من ماجرا همان رانتی است که پیش تر گفته بودم.

هاشمی افزود: متاسفانه با این نوع پر شدن غیر طبیعی سالن ها، کاملا مشخص است که اکران فیلم خارجی بنا به دلایلی که ذکر شده مورد اقبال تماشاگران قرار نمی گیرد و بوی تعفن یک مافیای جدید به مشام می رسد.

رئیس جامعه صنفی تهیه کنندگان کشور در ادامه با ساده اندیشی این مافیا در این اقدام گفت: ای کاش این عزیزان حداقل با روشی بلیط ها را خریداری می کردند که به جای ۲۶۰ بلیط خریداری شده در یک سالن، حداقل ۶۰ بلیط به صورت متناوب در روزهای هفته خریداری می شد.

وی افزود: متاسفانه برخی که از این رانت منتفع شدند بدون توجه به نوع خریداری بلیط قصد انتفاع یک شبه از این سفره پهن شده را دارند. اینها یا مجبورند روزهای آینده را هم با این حجم بلیط خریداری کنند یا بودجه اختصاص داده شده تمام شده و مجبورند با واقعیت عدم اقبال مخاطب مواجه باشند و حقیقت بر ملا شود.

تهیه کننده سینما در پایان گفت: این مافیای جدید که قصد وارد کردن این فیلم ها را دارد، نه تنها بازار پلتفرم هایی را که معمولا این فیلم ها را دوبله می کردند، تحت تاثیر قرار می دهد بلکه خودشان با کمترین هزینه ابتدا این فیلم ها را وارد و سپس به خود پلتفرم ها می فروشند و ماحصل این کار بیهوده، تشکیل مافیا و متضرر شدن پلتفرم ها و سینمای ایران است. البته باید روند این فعالیت را در روزهای آتی نیز بررسی کنیم تا به تحلیل دقیق تری برسیم.

بیشتر بخوانید؛

تجربه شکست خورده اکران فیلم‌های خارجی/ دیدن فیلم سانسور شده با هزینه بالا! فیلم‌های خارجی با سلامت کامل هنری پخش نمی‌شوند/ موافق اکران این فیلم‌ها هستم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)