ثبت نام 32 هزار و 324 زائر اربعین در استان همدان


ثبت نام 32 هزار و 324 زائر اربعین در استان همدان

همدان- استاندار همدان با بیان اینکه راهپیمایی بزرگ اربعین،‌ کنگره‌ای بزرگ از جهان تشیع در مقابل مستکبران است، از ثبت نام ۳۲هزار و ۳۲۴ زائر اربعین در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاسمی فرزاد شامگاه شنبه در جلسه ستاد اربعین استان، که فرمانداران سراسر استان نیز به صورت ویدیوکنفرانس در این جلسه شرکت داشتند، ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های اعضای ستاد، گفت: راهپیمایی بزرگ اربعین کنگره‌ای بزرگ از جهان تشیع در مقابل مستکبران، زورگویان و کسانی که در جهان ظلم را پیشه‌ی خود کرده‌اند، است.

وی ادامه داد: راهپیمایی اربعین، در امتداد مسیر و قیامی است که اباعبدالله الحسین (ع) در مقابل ظلم انجام داد.

استاندار همدان با بیان اینکه اسرائیل و ایادی استکبار به دنبال کم‌رنگ کردن و توقف این حرکت عظیم هستند، افزود: این درحالی است که تعداد زائرین نه‌تنها نسبت به سال گذشته در حال افزایش است، بلکه سال به سال نیز پویاتر برگزار می‌شود.

قاسمی فرزاد ادامه داد: کمیته‌های زیرمجموعه ستاد اربعین استان، تا کنون، با اشرافیت کامل، مسائل و مشکلات مراسم راهپیمایی اربعین را پیگیری و بررسی کرده‌اند.

وی یادآور شد: آمادگی اورژانس، بیمارستان‌ها، و مراکز درمانی در جریان مراسم راهپیمایی اربعین، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

قاسمی فرزاد با تصریح بر اینکه کنترل و نظارت موکب‌های مسیر، مستمر انجام می‌شود تا زائرین دچار سختی و گرفتاری نشوند، افزود: از شهردارانی که از ستاد اربعین برای خدمات‌رسانی بهتر به زائرین، حمایت کرده‌اند تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی گفت: مراکز و مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین راهی، در زمینه خدمات‌رسانی به زائران، همراهی‌های لازم را داشته باشند.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: مستندسازی صدا وسیمای مرکز همدان از راهپیمایی اربعین، می‌تواند در ترویج و تبلیغ این مراسم، نقش مؤثری داشته باشد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه کمیته فرهنگی ستاد اربعین، زمینه آموزش و راهنمایی‌های لازم به زائرین را فراهم کند، گفت: راهپیمایی جاماندگان، با نظر کارشناسان در کمیته‌های مربوطه بررسی می‌شود.

وی افزود: پلیس راهور و اداره حمل‌و نقل جاده‌ای استان، کنترل و نظارت‌های لازم بر ایمن‌سازی حریم راه، روشنایی مسیر، کاهش تصادفات و جلوگیری از ترافیک، در ایام مراسم راهپیمایی اربعین، در ورودی و خروجی همدان را انجام دهند.
قاسمی فرزاد با بیان اینکه با توجه به گزارش‌های ستاد اربعین، همدان محور تردد زائرین بیش از ۱۵ استان است، عنوان کرد: کمیته نظارت و ارزیابی، بازرسی و کنترل‌های لازم را بر مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین راهی، داشته باشد.

این مسئول در ادامه صحبتهای خود گفت: کنترل و نظارت‌های لازم بر مسائل خدماتی و بهداشتی زائران به طور جدی انجام شود.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه تانکرهای ثابتی در برخی نقاط همدان تعبیه می‌شود تا زائران مشکلی در این زمینه نداشته باشند، عنوان کرد: در سراسر کشور بیش دو میلیون و ۲۲۸ هزار زائر برای شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین ثبت‌نام کرده که از این تعداد، یک میلیون و ۵۵۱ هزار زائر ثبت‌نام خود را قطعی کرده‌اند.

وی یادآور شد: در استان همدان، تاکنون ۴۸ هزار و ۳۷۷ زائر برای شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین ثبت نام کرده که از این تعداد، ۳۲ هزار و ۳۲۴ زائر، ثبت‌نام خود را قطعی کرده‌اند.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: خدمت‌رسانی باکیفیت و مطلوب به زائران مراسم راهپیمایی اربعین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

استاندار همدان ادامه داد: تعداد ۹۶ ایستگاه در طول مسیر رفت و برگشت زائران تعبیه شده که بهداشت درمان و علوم پزشکی استان نظارت‌های لازم بر مواد غذایی که ارائه می‌شود، اعمال می‌کند.

قاسمی فرزاد گفت: کنترل خدمات ارائه شده و قیمت‌هایی که از زائران گرفته می‌شود توسط کمیته نظارت و ارزیابی انجام و اجرا می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: نظارت‌های لازم بر کرایه اتوبوس‌ها یا خودروهای شخصی، در ایام مراسم راهپیمایی اربعین اعمال می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده بسکتبال میامی - بوستون 11 اردیبهشت 1403