یزدانی: رنگ‌های شاد و فسنجان را دوست دارم؛ با نخودی و زارع خیلی رفیقم/ می‌خواهم به طلای المپیک در کشتی برسم


یزدانی: رنگ‌های شاد و فسنجان را دوست دارم؛ با نخودی و زارع خیلی رفیقم/ می‌خواهم به طلای المپیک در کشتی برسم

نایب‌قهرمان کشتی آزاد جهان گفت: فسنجان را دوست دارم؛ البته مادرم در پختن آن مهارت بالایی دارد و می‌داند که ذائقه من چیست.

به گزارش خبرگزاری دانا؛ امیرمحمد یزدانی، نایب‌قهرمان کشتی آزاد جهان در سال ۲۰۲۱ پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۲ صربستان اظهار داشت: به عنوان نماینده خانواده‌ای کشتی‌گیر و کشتی دوست در تیم‌های ملی حضور دارم و از حمایت آن‌ها قدردانی می‌کنم. عموها، دایی ها، پسرعموها و پسرعمه‌ها و بسیاری از خانواده من در کشتی فعالیت کرده‌اند و حتی در تیم‌های ملی هم حضور داشته‌اند و در حال حاضر من به عنوان نماینده این خانواده کشتی‌گیر در تیم ملی حضور دارم و محمدباقر عالی، دایی‌ام یکی از مشوق‌های من است اما از همه بیشتر پدربزرگم که پارسال به رحمت خدا رفت بود و حتی برایم کفش و دوبنده کشتی نیز تهیه می‌کرد.

از ۶ سالگی دوبنده کشتی پوشیدم

وی در ادامه بیان داشت: وقتی اکثر فامیل‌ها کشتی‌گیر باشند و از شما هم حمایت معنوی و هم حمایت مادی می‌کنند، وظیفه دارم که انتظارات آن ها را برآورده کنم و در ادامه نیز به عنوان نماینده کشور و مردم عزیز افتخارآفرین باشم. من ۶ سالگی دوبنده کشتی بر تن کردم البته قبل از آن هم ژیمناستیک کار می‌کردم. مربی اول من فرامرز بوداغی بود و در ادامه زیر نظر فرشید قبادی و سیدجواد هاشمی تمریناتم را ادامه دادم. الان ۲۲ سال سن دارم و از سال ۲۰۱۵ وارد تیم ملی نوجوانان شدم و سال ۲۰۱۹ نیز در رده بزرگسالان حضور یافتم و در رقابت‌های جهانی نروژ هم در وزن ۶۵ کیلوگرم صاحب مدال نقره شدم.

می‌خواهم به طلای المپیک برسم

یزدانی پیرامون آینده‌اش عنوان داشت: خیلی دوست دارم در دانشگاه تحصیل کنم. الان هم کارشناسی حقوق در دانشگاه آزاد می‌خوانم و دوست دارم که در کنار ورزش قهرمانی، تحصیلات را هم تا مقطع دکتری ادامه دهم. به کشتی بسیار علاقه دارم و دوست دارم که در کشتی خدمت کنم و کلا روحیاتم ورزشی است. البته تصمیم نهایی را باید همان زمان گرفت اما شاید حضورم به عنوان مدیر و شاید بعنوان یک مربی باشد، در هر حال قصد من خدمت به کشتی و ورزش کشور است. مانند بسیاری دیگر من هم فوتبال را دوست دارم و علاقه‌ای نیز به ورزش‌های رزمی دارم اما عشق من کشتی است و دوست دارم که به قله آن یعنی مدال طلای المپیک برسم.

نیاز به زمان در وزن جدیدم داشتم

او درباره تغییراتی که پشت سر گذاشته، تأکید داشت: در گذشته کشتی‌های پراُفت‌وخیزی می‌گرفتم اما در یک سال گذشته به دنبال این بودم که به کلاس کشتی خود اضافه کنم و ضمن کسب امتیاز از حریفان، کمتر امتیاز بدهم که فکر می‌کنم نتایجی که در جام یاشاردوغو به دست آوردم، نشان‌گر این موضوع باشد. در جهانی نروژ در وزن ۶۵ کیلوگرم به میدان رفتم، اما در قهرمانی کشور و چرخه انتخابی تیم ملی در وزن ۷۰ کیلوگرم حضور پیدا کردم. البته برای این که در این وزن جا بیفتم، به مدتی زمان و افزایش قدرت بدنی و میدان دیدن در وزن جدید داشتم.

یزدانی: رنگ‌های شاد و فسنجان را دوست دارم؛ با نخودی و زارع خیلی رفیقم/ می‌خواهم به طلای المپیک در کشتی برسم

شاید به خودم مغرور شدم

نایب‌قهرمان کشتی آزاد جهان گفت: گاهی اوقات برخی نیاز به تلنگر دارند و شاید غرور کاذب آن‌ها را از مسیر خود منحرف کند. این موضوع برای من هم افتاد اما قدردان علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی هستم که باعث شد، در مقطعی کوتاه در اردوها نباشم تا بتوانم با جایگاه و موقعیتی که در آن بودم خوب فکر کنم و قدر آن را بدانم. سعی کردم که در بازگشت به اردوها از فرصت به دست آمده نهایت استفاده را ببرم. مدت زمان زیادی را در اردوها بودم و شاید این حضور باعث شده بود که به خودم مغرور شوم و آن پیشرفتی که باید حاصل می شد، در من اتفاق نیافتد. خدا را شکر الان شرایط بسیار خوب است و آماده این هستم که دوباره برای کشورم افتخارآفرین باشم.

وی در مورد کادرفنی تیم ملی اذعان داشت: به عنوان یک کشتی‌گیر وظیفه‌ام این است که قدردان زحمات تمامی مربیان و کسانی که برایم کاری کرده‌اند، باشم و همین جا هم از کادرفنی پیشین و هم از کادرفنی حال حاضر نهایت قدردانی و تشکر را دارم. به نظرم کادرفنی تمام تلاش خود را می‌کند تا موفقیت حاصل شود و این‌ها برای منافع شخصی نیست؛ بلکه منافع ملی را می‌بینند و ما نیز کادرفنی خوبی داریم که کشتی‌گیران را به آمادگی لازم برای حضور در مسابقات پیش رو رسانده‌اند.

با نخودی و زارع صمیمی هستم، محمدیان برادر بزرگتر من است

یزدانی در رابطه با شرایط خود در اردوها ابراز داشت: مدتی به خاطر حضور در چرخه انتخابی تیم ملی، در اردوها نبودم و از فرصت استفاده کردم و تمرینات پرفشار خوبی را در جویبار انجام دادم. سپس در رقابت‌های جام تختی و جام یاشاردوغو حضور یافتم و پس از آن نیز در اردوهای تیم ملی تمرینات خوب و منظمی انجام شده که امیدوارم حاصل زحمات کادرفنی و فدراسیون کشتی، کسب موفقیت‌های بسیار در رقابت‌های جهانی صربستان باشد.
او در خصوص روابطش در اردوهای تیم ملی بیان داشت: همه ما با هم صمیمی و خوب هستیم اما من به واسطه این که از قبل با امیرحسین زارع و محمد نخودی هم تیمی بودم، با آن‌ها رابطه بهتری دارم و یک برادر بزرگتر هم به نام محمدحسین محمدیان دارم. داشتن خودباوری و اعتماد به نفس در کسب نتیجه موثر خیلی مهم است و اگر کشتی‌گیران به این اعتماد به نفس و خودباوری برسند که می‌توانند از سد هر حریفی بگذرند، می‌توانند هر سال روی سکوی جهانی باشند و بهترین مدال‌ها را کسب کنند. به نظرم حسن یزدانی در این مورد بهترین عملکرد را داشته. من رنگ‌های شاد و روشن را دوست دارم و دوبنده هم برایم فرقی نمی‌کند اما برایم مهم است که طرح‌های جذاب و زیبا داشته باشد.

فسنجان را دوست دارم و کشتی سیداکوف را می‌پسندم

عضو تیم ملی در مسابقات جهانی بلگراد عنوان داشت: در اوقات فراغت بیش‌تر دوست دارم با دوستان صمیمی‌ام باشم و با آن‌ها صحبت کنم. در اردوها نیز همین گونه است و بیشتر دوست دارم با آن‌ها هم کلام شوم. درباره غذا هم فسنجان را دوست دارم؛ البته مادرم در پختن آن مهارت بالایی دارد و می‌داند که ذائقه من چیست.
یزدانی در پایان پیرامون کشتی‌گیر موردعلاقه‌اش در جهان گفت: به نظرم زائوربک سیداکوف یک کشتی‌گیر شش دانگ و چارچوب‌دار است. او کشتی‌گیری نیست که مفت‌باز باشد و سبک کشتی و روشش را می‌پسندم.
یزدانی: رنگ‌های شاد و فسنجان را دوست دارم؛ با نخودی و زارع خیلی رفیقم/ می‌خواهم به طلای المپیک در کشتی برسم
بیشتر بخوانید؛

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشتی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!