پژوهش های علمی درخصوص منابع آبی همدان انجام شود


پژوهش های علمی درخصوص منابع آبی همدان انجام شود

همدان- رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان گفت: با توجه به وضعیت کم آبی در شهر همدان، باید به صورت علمی و پژوهشی وارد کار شد و راهکارهایی را برای حل این مشکل ارائه داد.

سعید نظری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت کم آبی در شهر همدان گفت: ایران رتبه چهارم تولید هندوانه در جهان را دارد در صورتی که یکی از چهار کشور دنیا به لحاظ تهدید کم آبی و خشکی کامل محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه برای تولید هر عدد هندوانه چیزی در حدود ۵۰۰ لیتر آب مصرف می‌شود که در نهایت باید به قیمت بسیار نازل فروخته شود، افزود: سیاست‌های غلط و مدیریت ناصحیح در گذشته باعث نابودی منابع آبی و خاکی استان شده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان در ادامه صحبت‌های خود تاکید کرد: باید با توجه به این وضعیت به صورت علمی و پژوهشی وارد کار شده و راهکارهایی را ارائه داد.

نظری با اشاره به اینکه مطالعات سازمان ملل متحد حکایت از این دارد که تا سال ۲۰۲۵ موضوع جنگ در خاورمیانه بر سر آب خواهد بود و ایران از بین ۳۰ کشور رو به خشکسالی، وضعیت بحرانی‌تری را دارد که باید از هم اکنون چاره اندیشی شود، افزود: در طول سال‌های متمادی، سود آنی کشت محصولات کشاورزی پرآب‌بر اقلیم همدان را به شدت تحت تأثیر قرار داده و این موضوع در کنار خشک‌سالی ۱۰ ساله اخیر، منجر به نابودی منابع عظیم آبی استان شده و بی آبی امروز همدان نتیجه همین اقدامات است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسرم می‌خواست به دخترم تجاوز کند؛ او را کشتم