رودخانه بالیقلو هیچ حقابه‌ای از شورابیل ندارد


رودخانه بالیقلو هیچ حقابه‌ای از شورابیل ندارد

اردبیل- معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: رودخانه بالیقلو هیچگونه حقابه‌ای از دریاچه شورابیل ندارد اما در صورت بحران، رهاسازی آب در این رودخانه انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید فضایلی صبح دوشنبه در جلسه بررسی وضعیت رودخانه‌های داخل شهر اردبیل اظهار کرد: با توجه به تداوم خشکسالی و افت تراز مخزن شورابیل، امکان انتقال و رهاسازی آب بیشتر از این مخزن برای رودخانه بالیقلو وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه شورا و شهرداری باید در یک برنامه منسجم با همکاری دستگاه‌های مرتبط تکلیف این رودخانه تاریخی و زیبای شهر را روشن کنند، تصریح کرد: به مرور زمان و با توسعه شهر اردبیل، رودخانه بالیقلوچایی رو به زوال نهاده و در آستانه نابودی قرار گرفت و همین امر سبب شده نفس‌های ماهیان، پرندگان و اکوسیستم این رودخانه هم به شماره بیفتد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل حیات این رودخانه داخل شهر را در گرو عمل مسئولانه و متعهدانه مسئولان اعلام کرد و گفت: تغییرات در بستر رودخانه به دلیل فعالیت‌های عمرانی مانند احداث پل قدس، منظره‌ای زشت از رودخانه ایجاد کرده که لازم است مسئولان امر در این رابطه راهکاری مناسب بیاندیشند.

فضایلی افزود: با توجه به وضعیت خشکسالی و تغییر اقلیم، چند ساله با کاهش بارندگی و خشک شدن رودخانه‌ها در سطح استان مواجه هستیم و رودخانه بالیقلوچایی نیز جز رودخانه‌هایی است که آب آن به دلیل نبود بارش کاهش یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با وجود اینکه این رودخانه هیچ‌گونه حقابه زیست محیطی از شورابیل ندارد، شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با تدابیر لازم در راستای حفظ حیات رودخانه و زیباسازی شهر، آب لازم را در منبع شورابیل ذخیره و در فصل کم آبی و خشکسالی به طور مداوم برای رودخانه بالیقلو رهاسازی می‌کند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اضافه کرد: شرکت آب منطقه‌ای در ماه‌های گذشته برای رعایت حال شهروندان و حفظ زیبایی شهری، آب ذخیره شده در مخزن شورابیل را به سمت رودخانه بالیقلو رهاسازی کرده اما هم اکنون آب موجود در مخزن دریاچه شورابیل نیز جوابگو نیست و باید تدابیر دیگری برای تأمین آب رودخانه اندیشیده شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی