هوندا سیویک تیون شده در برابر آئودی TT RS، کدام‌یک سریع‌تر است؟


هوندا سیویک تیون شده در برابر آئودی TT RS، کدام‌یک سریع‌تر است؟

ما در پدال اکثر مسابقات درگ را پوشش می‌دهیم اما این بار می‌خواهیم هوندا سیویک تیون شده را در نبردی کاملا فشرده رو در روی آئودی TT RS قرار دهیم. هم‌اکنون سرخط اخبار به هوندا سیویک تایپ R جدید اختصاص دارد اما این خودرو فقط به خاطر علاقه شدید...

ما در پدال اکثر مسابقات درگ را پوشش می‌دهیم اما این بار می‌خواهیم هوندا سیویک تیون شده را در نبردی کاملا فشرده رو در روی آئودی TT RS قرار دهیم. هم‌اکنون سرخط اخبار به هوندا سیویک تایپ R جدید اختصاص دارد اما این خودرو فقط به خاطر علاقه شدید طرفداران زنده مانده است. همین علاقه باعث شده سیویک های پرقدرتی همچون سیویک هاچبک ۱۹۹۴ موردبحث تولید شود. آیا این خودرو اصلاً فکرش را می‌کرد که روزی به یک هیولای ۱۰۸۵ اسب بخاری که می‌تواند مسافت ۴۰۰ متر را در حدود ۸ ثانیه طی کند تبدیل خواهد شد؟

در طرف دیگر آئودی TT RS قرار دارد که میراثی قابل‌توجه را به نمایش می‌گذارد. به گزارش پدال و به نقل از motor1، این خودروی مدل ۲۰۱۸ در حالت استوک از پیشرانه ۵ سیلندر ۲.۵ لیتری با قدرت حدود ۴۰۰ اسب بخار استفاده می‌کند اما حالا وضعیت متفاوتی دارد و تغییرات رخ داده در آن باعث شده‌اند خروجی ۹۰۰ اسب بخاری را ارائه نماید. این نیروی عظیم به تمامی چرخ ها فرستاده می‌شود درحالی‌که سیویک استاندارد خودرویی دیفرانسیل جلوست؛ اما هوندا سیویک تیون شده در این مسابقه هم از سیستم چهار چرخ محرک سود می‌برد. به نظر می‌رسد با یک فرانکنشتاین روبرو هستیم! بخش پایینی بلوک پیشرانه سیویک از هوندا آکورد گرفته شده و سرسیلندر نیز به خودروی RSX تعلق دارد. گیربکس خودرو متعلق به CR-V است و برخی قطعات قوای محرکه نیز از چهارمین نسل سیویک چهار چرخ محرک استیشن گرفته شده‌اند.

در مسابقه اول شاهد پیشتازی آئودی در اوایل مسابقه هستیم اما سیویک آب رفته را به جوی بازمی‌گرداند و فاصله را با حریف آلمانی بسیار کم می‌کند. حتی پس از بررسی دقیق ویدئو نیز به سختی می‌توان پیروز میدان را تشخیص داد. قدرت بیشتر این سامورایی کاملاً مشهود است و به همین خاطر در مسابقه دوم شانس خوبی به راننده آئودی اعطا می‌شود؛ به‌عبارت‌دیگر این خودرو با کمی زودتر مسابقه را شروع می‌کند هرچند این “کمی زودتر” عبارتی کلیدی بوده و تفاوت زیادی در مسابقه ایجاد می‌کند. نکته جالب و عجیب اینکه مسابقه دوم نیز با فاصله‌ای بسیار کم بین دو خودرو به پایان می‌رسد. در مسابقه سوم پیروز نهایی این درگ مشخص خواهد شد. البته در این مسابقه یک خودرو به وضوح برتری را از آنِ خود می‌کند اما هنوز هم رقابتی نزدیک و فشرده را شاهد هستیم. توصیه می‌کنیم تماشای این ویدئوی هیجان‌انگیز را از دست ندهید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تخلیه بی‌سابقه و کامل پارکینگ شماره‌یک ایران‌خودرو