از زیارت اربعین، بیشترین بهره معنوی را ببریم


از زیارت اربعین، بیشترین بهره معنوی را ببریم

سخنگوی ستاد اربعین عراق گفت که باید در طول زیارت اربعین حسینی تلاش کنیم بیشترین بهره معنوی را ببریم.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین «غلامرضا اباذری» افزود: نباید پذیرایی‌ها و سفرهای رنگارنگ و غذاهای متنوع که از سر کرم و سخاوت به نام مبارک اباعبدالله الحسین (ع) گسترده می‌شوند، زائر حسینی را از بهره مندی از برکات معنوی این سفر عرفانی، غافل کند بلکه وجهه اساسی سفر منفعت معنوی است.

وی به زائران توصیه کرد از بدو خروج از منزل که با نیت شرکت در سفر اربعین حسینی انجام می‌شود، حتماً وجهه توجه خود را سید الشهدا قرار دهند و در طول سفر برای ظهور امام عصر (ارواحنا لمقدمه الفداء) دعا کنند.

سخنگوی ستاد اربعین عراق خاطر نشان کرد: سفر اربعین حسینی، خورد و خوراک و آشامیدنی نیست بلکه یک سفر معنوی با مضامین عمیق دینی و انسانی است که در آن باید آرمان‌های سید الشهدا (ع) مدنظر قرار گیرد و در طول سفر از دعای برای تعجیل ظهور امام زمان (عج) غافل نشویم.

وی همچنین از زائران خواست در غذاها و آشامیدنی‌هایی که موکب ها ارائه می‌کنند، فرقی قائل نشوند زیرا هر آنچه برای پذیرایی، استقبال و خدمت به زائران در طبق اخلاص گذاشته می‌شود، همگی تحت عنوان واحد سفره سید الشهدا (ع) گسترده شده اند.

به گفته وی، زیارت اربعین حسینی، یک سفر معنوی کم نظیر و تمرین انسانیت و آزمون وحدت و وفاق ملت‌های مسلمان و بزرگترین تجمع بشر بر روی کره خاکی است که باید هر زائر مضامین عمیق این زیارت را درک کند و مسائل حاشیه‌ای او را از درک این مفاهیم عمیق، غافل نکند.

وی تاکید کرد: زائر عزیز باید بداند که در روایات ائمه اطهار (ع) از زیارت اربعین به عنوان یکی از نشانه‌های مؤمن یاد شده از این رو ضروری است که روح ایمان در این زیارت منعکس شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)