اصفهان پایلوت مراکز تخصصی «حفظ قرآن همراه با تحصیل»


اصفهان پایلوت مراکز تخصصی «حفظ قرآن همراه با تحصیل»

اصفهان- مدیر اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان اصفهان گفت: اصفهان پایلوت مراکز تخصصی حفظ قرآن همراه با تحصیل در کشور بوده است، مدارسی که یقینا برای کشور مفید است.

به گزارش خبرنگار مهر، سال ۱۳۹۶ شورای عالی آموزش و پرورش ایجاد مراکز تخصصی حفظ قرآن همراه با تحصیل مصوب کرد که طی آن مجموعه‌های آموزشی دانش آموزان مقطع چهارم تا نهم را برای حفظ قران در کنار مسائل آموزشی آماده می‌کنند.

حسین علی جان نثاری ظهر دوشنبه در نشست مدیران مراکز تخصصی حفظ قرآن همراه با تحصیل اظهار داشت: در ابتدای انقلاب امام فرمودند باید ۱۰ میلیون نفر حافظ قرآن در کشور تربیت شود، در آن زمان برخی افراد به صورت نمایشی گفتند این کار را انجام می‌دهند اما عملی نشد.

وی با بیان اینکه برخی افراد که باور درستی به قرآن ندارند حفظ آن را بی‌فایده می‌دانند، افزود: بعد از آن دوران مؤسسات با توانایی خود وارد عرصه حفظ قرآن شدند و در حد خود تلاش کردند و با توجه به سابقه تاریخی حفظ قرآن و نتایج مثبت آن، این راه را پیگیری کردند.

مدیر اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان اصفهان با بیان اینکه سعی کردیم با ایجاد مراکز تخصصی حفظ قرآن همراه با تحصیل این امر را به صورت قاعده در بیاوریم، ادامه داد: ساخت چنین مجموعه‌های آموزشی می‌تواند باعث جلوگیری از انحرافات شود و نتایج مثبتی به جامعه دهد.

جان نثاری اضافه کرد: در طول ۱۰ ماه گذشته سرمایه گذاری زیادی روی ارائه مقررات جدید شده و امروز با مقررات فعلی ۲۲ مرکز تخصصی حفظ قرآن همراه با تحصیل در استان اصفهان مشغول به کار هستند و امیدواریم با هدف گذاری مسئولان به نتایج خوبی برسیم.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد مردم مراکز تخصصی حفظ قرآن همراه با تحصیل را نمی‌شناسند، تصریح کرد: بسیاری از خانواده‌ها دغدغه‌های فکری و فرهنگی دارند و دوست ندارند فرزندان‌شان از قرآن دور شوند و مراکز تخصصی حفظ قرآن همراه با تحصیل می‌توانند مراکز خوبی برای این افراد باشد.

مدیر اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان اصفهان با تاکید بر اینکه اصفهان پایلوت مراکز تخصصی حفظ قرآن همراه با تحصیل در کشور بوده است، تصریح کرد: یقیناً وجود مدارسی از این دست به نفع کشور است و ایجاد تشکل بین این مؤسسات می‌تواند باعث اعتماد هرچه بیشتر مردم شود.

وی با اشاره به تحصیل دو هزار و ۵۰۰ دانش آموز در این مراکز ابراز داشت: برگزاری امتحانات دانش آموزان قرآنی خارج از مدرسه معضل اصلی مراکز تخصصی حفظ قرآن همراه با تحصیل است، همچنین روند ثبت این مراکز بسیار زمان بر است و تجهیزات و وام نیز با وجود وعده‌ها هنوز عملی نشده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


تست شخصیت شناسی/ در این تصویر چه می بینید؟