تاکید بر حل بحران عراق با مشارکت جریان‌های داخلی


تاکید بر حل بحران عراق با مشارکت جریان‌های داخلی

«سیدعمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق، در دیدار «باربارا لیف» معاون امور خاور نزدیک وزیر خارجه آمریکا روابط عراق و آمریکا و تحولات سیاسی عراق و منطقه را بررسی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر اطلاع رسانی جریان حکمت ملی، «سید عمار حکیم» رهبر این جریان با «باربارا لیف» معاون امور خاور نزدیک وزیر خارجه آمریکا دیدار و گفتگو کرد. این دیدار در بغداد انجام شد.

سید عمار حکیم در جریان این دیدار خاطرنشان کرد که بحران سیاسی عراق قابل حل است به شرطی که همگان اراده لازم برای حل اختلافات و عقب‌نشینی از مطالبات به نفع عراق را داشته باشند.

حکیم با اشاره به اهمیت مشارکت نیروهای داخلی در تصمیم‌گیری، تأکید کرد که مشارکت در تصمیم گیری لزوماً به معنای مشارکت در دولت نیست.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین بر ضرورت رعایت احترام نهادهای قانونی در کشور تأکید کرد و گفت که اصلاحات از اصلاح نهادها آغاز می‌شود و دموکراسی در عراق نتیجه فداکاری‌های بزرگ ملت عراق در مبارزه با دیکتاتوری و تروریسم است.

در مورد مسائل منطقه‌ای نیز، حکیم تأکید کرد که هرگونه گفت‌وگو که موجب آرام شدن فضا میان قدرت‌های منطقه‌ای شود به نفع عراق و همه کشورهای منطقه است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق تاکید کرد که عراق نقش مهمی در نزدیک کردن دیدگاه‌ها میان کشورهای منطقه داشته چون باور دارد که گفت‌وگو بهترین راه است و اگر همه برای حل اختلافات تلاش کنند، اختلافات قابل حل خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)